ستاره‌ها و نوارها : توسط تراویس جی . Tritten
واشنگتن - - پیشنهاد برای گسترش پوشش بهداشتی برای عامل نارنجی در مواجهه با کهنه سربازان نیروی دریایی در دوران جنگ ویتنام ، از نوع پشتیبانی در کنگره برخوردار است که معمولا ً حامیان را امیدوار می‌سازد .
در مجلس ، لایحه‌ای که این مزایا را اعطا کرده‌است ، حدود ۳۲۰ حامی مالی را به خود اختصاص داده‌است - - تقریبا ً ۷۵ درصد از تمام اعضا در حمایت خود به امضا رسانده‌اند . تقریبا ً نیمی از سناتورها نیز از مزایای گسترش دادن به ملوانان " آب آبی " که در کشتی‌ها در بنادر و اقیانوس اطراف در طول جنگ ویتنام خدمت می‌کردند ، حمایت می‌کنند .

نماینده کریس گیبسون ، R - N.Y. ، یک سرهنگ بازنشسته ارتش که حامی لایحه مجلس است ، گفت : " اگر شما فقط ساحلی بودید ، باید پوشش داده می‌شد " اعضای کنگره باید با این پرونده مبارزه کنند … نباید اینگونه باشد ، آن‌ها باید پوشش داده شوند ."






اما این قانون برای یک سال گرد و غبار را جمع‌آوری کرده و موفق به نقل‌مکان از مجلس گذشته و کمیته‌های قدیمی و کارآزموده سنا شده‌است که به عنوان گام اولیه حیاتی در مسیر دستیابی به قانون سود عمل می‌کنند . روسای جمهوری خواهان این کمیته‌ها ، نسبت به علم پشت ادعاهای نوردهی شکاک هستند و نگران هزینه مزایای جدید هستند . این موضوع پیشنهادها و حامیان ناامید کننده را مطرح کرده‌است .
پنجره‌ای که کنگره باید عمل کند ممکن است بسته شود - - با وجود حمایت - - در حالی که قانون گذاران با تعطیلات طولانی تابستان مواجه هستند ، یک برنامه سقوط که توسط انتخابات ریاست‌جمهوری و پایان جلسه قانونگذاری در ماه دسامبر تحت سلطه است .
گیبسون ، قانونگذاران مجلس سنا و گروه‌های سربازان قدیمی ، از جمله سربازان قدیمی سربازان قدیمی آمریکا و کهنه سربازان جنگ‌های خارجی ، روز چهارشنبه به امید اینکه سرانجام لوایح پیش رو را حرکت دهند ، قرار شد روز چهارشنبه در کاپیتول هیل تجمع کنند . برای یک دهه ، گسترش پوشش توسط سربازان قدیمی مورد بررسی قرار گرفته‌است .
گیبسون گفت : " ما هیچ وقت در a قوی ‌تری برای رسیدن به این هدف وجود نداشته ایم . "
برخی از ملوانان کهنه‌کار ادعا می‌کنند که روان آب‌های آلوده به علف‌کش ، از طریق سیستم‌های تصفیه آب their مکیده و با لوله‌کشی به خدمه و گاهی در سطوح متمرکز جذب می‌شوند .
گیبسون گفت : " بسیار واضح است که ملوانان در معرض خطر قرار گرفتند و سوابق پزشکی آن‌ها خطرات بالاتری را برای بیماری‌هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری Parkinson's به عنوان نیروهای زمینی نشان می‌دهد .
اما وزارت امور سربازان قدیمی در ماه فوریه سیاست خود را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفت که منافع نارنجی را در حدود ۹۰، ۰۰۰ ملوان که بر روی ناوه‌ای هواپیمابر ، destroyers ، cruisers و دیگر کشتی‌های نیروی دریایی خدمت کرده‌اند را انکار کند .
VA در نظر داشتن علف‌کش به طور علف‌کش assume عمل می‌کند و پوشش سلامت را به اکثریت وسیعی از سربازان قدیمی جنگ ویتنام که در زمین یا رودخانه‌ها و راه‌های دریایی داخلی در طول جنگ مستقر شده‌اند ، ارائه می‌دهد . اما این اداره هیچ پایه‌ای برای پوشش ملوانان پیدا نکرد .
با the نمی‌خواهد سیاست خود را تغییر دهد، روسای کمیته‌های قدیمی را متقاعد کرد که اجازه دهند لوایح به جلو حرکت کنند ، می‌توانند کلید حامیان باشند .
جان ولز ، مدیر اجرایی دفاع کهنه سربازان ، یک گروه غیر انتفاعی مستقر در لویزیانا که از جمله شش سازمان کهنه‌کار است که قرار است روز چهارشنبه تظاهرات کنند ، گفت : " ما بهترین تلاش خود را می‌کنیم . "
ولز گفت که او هفته را در جلسه کاپیتول هیل با قانونگذاران و کارکنان کمیته امور قدیمی برای حمایت از این لوایح سپری می‌کند .
این یک نبرد دشوار خواهد بود .
نماینده جف میلر ، R - Fla . طبق گفته کارکنان کمیته ، او معتقد است که علم در مورد اینکه آیا سربازان قدیمی آبی باید واجد شرایط مزایای نارنجی باشند یا خیر ، مطمئن نیست - - موضعی که در پی مطالعات مستقل اخیر به اشتراک گذاشته شده‌است .
در سال ۲۰۱۱ ، موسسه پزشکی بررسی کرد که آیا ملوانان ممکن است در معرض علف‌کش herbicide قرار داشته باشند اما این نتایج بی‌نتیجه بودند . این موسسه نشان داد که سیستم‌های آبی Potable در کشتی‌های جنگی ممکن است آب دریا آلوده به رواناب زمین را جمع‌آوری کرده و the را در عصاره گیاهان نارنجی از طریق تقطیر متمرکز کنند .
هیات یافته‌است که این کمیته نتوانست با اطمینان خاطر نشان کند که پرسنل نیروی دریایی آبی در معرض عامل نارنجی و مرتبط با آن قرار ندارند ."




یکشنبه 30 تیر 1398
بؤلوملر :