VA : عامل حمایت از منابع نارنجی از دامپزشکان آبی آبی
نوشته ریچارد Sisk
وزارت امور خارجه روز چهارشنبه با لایحه‌ای روبرو شد که حمایت دو حزبی را در مجلس و مجلس سنا برای گسترش مراقبت‌های بهداشتی اورنج و مزایای معلولیت به ملوانان "آب آبی " که در طول جنگ ویتنام از ساحل دور بودند ، تمدید کرد .
پاول لاورنس ، معاون وی در اداره فواید کهنه سربازان قدیمی ، گفت : " علم در آنجا وجود ندارد تا نشان دهد که سیستم‌های آب شیرین کشتی‌های نیروی دریایی با دی اکسین در ویتنام به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند . "
او در جلسه کمیته امور سربازان قدیمی مجلس سنا گفت : شنیدن از سربازان قدیمی که " آنگونه که ادعا می‌کنند بیمار هستند " دشوار است ، اما " هیچ دانش قطعی " از گزارش موسسه پزشکی برای نشان دادن یک ارتباط خدماتی وجود ندارد .
چندین سناتور از هر دو طرف راهرو و نمایندگان سازمان‌های خدمات سربازان قدیمی ( VSOs ) لاورنس را به دلیل ارتباط خدمات مورد مناقشه قرار دادند و خواستار تصویب لایحه شدند، چیزی که رئیس کمیته ، سناتور جانی Isakson ، R - گرجستان ، یک " اولویت بالا " ایجاد کرده‌است .
این لایحه قبلا ً با رای ۳۸۲ - ۰ این لایحه تصویب شده‌است که به sailors اجازه می‌دهد که در ویتنام خدمت کنند تا از بیماری‌ها و مزایایی که به اصطلاح " گستاخانه " نامیده می‌شوند ، از جمله سرطان‌های تنفسی ، بیماری‌های قلبی ، Parkinson's و chloracne استفاده کنند .
سناتور کریستن Gillibrand از نیویورک گفت که آن‌هایی که بر روی زمین و رودخانه‌های ویتنام خدمت کردند ، هم اکنون می‌توانند مزایای نارنجی را ادعا کنند و " این کار هیچ معنایی برای حذف دریانوردان آبی آبی ندارد " .
او گفت : " من فکر می‌کنم این یک بی‌عدالتی است که ما می‌توانیم و باید اصلاح کنیم . "
اداره بودجه کنگره تخمین زده‌است که حدود ۹۰، ۰۰۰ ملوان را می‌توان با این لایحه پوشش داد که احتمالا ً حدود ۱.۱ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال خواهد بود .
لارنس و دکتر رالف اریکسون ، مشاور ارشد بهداشت زایمان در اداره بهداشت سربازان قدیمی ، نگرانی‌های خود در مورد پیشنهاد کنگره برای " جبران " هزینه لایحه ، H.R ۲۹۹ ، قانون کهنه سربازان نیروی دریایی ویتنام سال ۲۰۱۸ ابراز نگرانی کرد .
در نسخه داخلی این لایحه ، پول از افزایش کوچکی در پرداخت‌ها از سربازان غیر معلول که از برنامه وام خانه VA's در حدود ۲ دلار در ماه استفاده می‌کنند ، حاصل می‌شود .
بحث بر سر این که آیا یک ارتباط خدماتی برای ملوانان آبی آبی وجود دارد که بر روی یک مطالعه برای نیروی دریایی استرالیا متمرکز هستند .
این مطالعه نشان داد که آب کشیده‌شده توسط کشتی‌های استرالیایی نزدیک به ساحل می‌تواند با دی اکسین از سوی عامل نارنجی ناشی از رواناب رودخانه‌ها و جریان‌های ویتنام آلوده شده‌باشد .
اریکسون می‌گوید که کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا آب را از حداقل ۱۲ مایلی ساحل که هر گونه حضور دی اکسین بیشتر رقیق می‌شد ، کشیدند .
او گفت که مطالعات بعدی موسسه پزشکی ، بخشی از آکادمی ملی علوم ، قادر به ارتباط با مطالعه استرالیا با عملیات کشتی‌های آمریکایی نبوده است.
اریکسون گفت : " فرمت استرالیا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آب را به ساحل نزدیک کنند . " اریکسون می‌گوید : " شما نمی‌توانید از آن تجربه بروید و در مورد پرسنل دریایی ایالات‌متحده نتیجه‌گیری کنید ."
نمایندگان VSO ، اریکسون را به خاطر یافته‌های موسسه پزشکی مورد اختلاف قرار دادند و به بیماری‌هایی که احتمالا ً مربوط به عامل نارنجی در حال حاضر از ملوانان آبی آبی است اشاره کرد .

توماس Snee ، مدیر اجرایی انجمن ذخیره ناوگان و یک سرباز کارآزموده در ویتنام ، گفت : " مردم پروژه‌های علمی نیستند .

منبع سایت سربازی

چهارشنبه 19 دی 1397
بؤلوملر :