مقامات پنتاگون از اقدامات بولتون در افزایش خطر درگیری با ایران هراس دارند.
در جهت رهبر آن , جان r .
تصویر
در جهت رهبر آن , جان r .
واشنگتن بولتون , زمانی که ترامپ قدرت نفوذ در خاورمیانه را با بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از دست می‌دهد , می‌تواند با ایران درگیری ایجاد کند .
به گفته وزارت دفاع و مقامات ارشد آمریکا در روز یکشنبه , شورای امنیت ملی از پنتاگون خواست که سال گذشته پنتاگون را با انتخاب‌های نظامی برای حمله به ایران فراهم کند .
این درخواست که پس از آن جیم مک گری , وزیر دفاع و دیگر مقامات پنتاگون , پس از شلیک سه خمپاره یا موشک به محوطه خالی در محوطه سفارت ایالات‌متحده در بغداد در ماه سپتامبر , آمد .
در پاسخ به درخواست تخلیه بولتون , روزنامه وال استریت ژورنال ابتدا گزارش داد که پنتاگون گزینه‌های عمومی از جمله یک حمله هوایی فرامرزی را در تاسیسات نظامی ایران ارائه کرد که بیشتر نمادین بوده‌است . اما دو تن از رهبران نظامی و سایر رهبران نظامی به شدت مخالفت کردند و استدلال کردند که این حمله ناچیز بوده‌است - موقعیتی که در نهایت پیروز شد .
یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت که چنین حمله‌ای می‌توانست باعث ایجاد درگیری مسلحانه شده و عراق را مجبور کند تا کشور را ترک کند .
از زمانی که بولتون یک را در ماه آوریل از " مک مس‌تر " رهبری کرد , سیاست دولت را در مورد جدایی و اعمال فشار بر ایران تشدید کرده‌است . حکومت بوش او بعدها به عنوان یک شهروند خصوصی خواستار حملات نظامی به ایران و نیز تغییر رژیم شد .
پیش از اینکه رئیس‌جمهور در ماه دسامبر اعلام کرد که او در حال خروج از ایران است , جان بولتون در برخی مسائل مانند متقاعد کردن ترامپ برای کناره‌گیری از قرارداد هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی داشته‌است , اما موفقیت کمتری با دیگران داشته‌است .
در درخواست از گزینه‌های نظامی , یک مقام ارشد اجرایی گفت : " جان بولتون یک مشاور امنیت ملی بوده‌است . او اشاره کرد که ستیزه جویان تحت حمایت ایران کنسولگری آمریکا را در بصره هدف قرار دادند .
گرت مارکی , سخنگوی شورای امنیت ملی , گفت : " سیاست مختصات جغرافیایی سیاست و اختیارات رئیس‌جمهور را برای پیش‌بینی و واکنش به تهدیدات گوناگون فراهم می‌کند . "
انتخاب ویراستاران
کارفرما که خود را توصیف می‌کند , اکنون منتظر است
حالت چطور می‌تواند برق تولید کند ?
نیروهای افغان ردی از سو استفاده و خشم برجای می‌گذارند

ام . وزیر امور خارجه مایک مولن در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکایی قاهره در هفته گذشته اعلام کرد که " کشورها به طور فزاینده‌ای درک می‌کنند که باید با آیت‌الله ‌ها مقابله کنیم , نه ناز و نوازش . "


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :