پنتاگون از اظهار نظر در مورد درخواست آقای بولتون برای گزینه‌های نظامی خودداری کرد و در بیانیه‌ای گفت : " وزارت دفاع یک سازمان برنامه‌ریزی است و گزینه‌های نظامی رئیس‌جمهور برای انواع تهدیدها را فراهم می‌کند .
یک مقام ارشد اجرایی گفت که آمریکا به دنبال خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه و یک راه‌حل سیاسی در آن کشور خواهد بود . او گفت که ایالات‌متحده یک گروه نظامی آمریکایی را در پایگاه Tanf در جنوب - مرکزی سوریه ترک می‌کند ، به عنوان بازدارنده برای جنبش‌های ایرانی در آن منطقه .
چند روز گذشته برای آقای بولتن آشفته و آشفته شده‌است . او به ترکیه سفر کرد تا فهرستی از شرایط عقب‌نشینی سوریه ارائه دهد ، از جمله تعهدی توسط ترک‌ها برای حمله به متحدان کرد آمریکا در سوریه . رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان این درخواست را رد کرد و از دیدن آقای بولتون خودداری کرد .
در روز یکشنبه ، آقای ترامپ از مشاور امنیت ملی خود پشتیبانی کرد و در تویی‌تر اعلام کرد که ایالات‌متحده در صورت حمله به کردها از نظر اقتصادی ترکیه را ویران خواهد کرد .
از زمان خروج از سوریه ، عقب‌نشینی طولانی از سوریه آغاز شد در حالی که رژیم غذایی خود را به سختی و از بسیاری جهات هدف قرار داد . اگر این اصلاحات صورت گیرد ، باز هم از پایگاه موجود در آن نزدیکی حمله خواهد کرد . اگر کردها به کردها حمله کنند ، از نظر اقتصادی ترکیه را ویران خواهد کرد . ایجاد منطقه امن ۲۰ مایلی …
دونالد ج . ترامپ ( @ realDonaldTrump ) ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹
آقای بولتون برای نظارت بر مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی و گرفتن نقش مهمی در سیاست چین ، ایران را به عنوان مشاور امنیت ملی در کانون توجه خود قرار داده‌است . او یک پیروزی زودرس را به ثمر رساند که در آن ، آقای ترامپ از معامله هسته‌ای که توسط رئیس‌جمهور اسبق خود ، باراک اوباما مورد مذاکره قرار گرفته بود، کناره‌گیری کرد .
آقای مک مس‌تر ( McMaster )، که توسط آقای mattis و وزیر سابق دولت ، رکس W حمایت می‌شود . Tillerson ، با آقای ترامپ در مورد کناره‌گیری از معامله در موقعیت‌های مختلف صحبت کرده بود . حتی آقای Pompeo سعی کرد تا قبل از تصمیم رئیس‌جمهور ، معامله با اروپایی‌ها را نجات دهد .
در مارس ۲۰۱۵ ، زمانی که آقای اوباما در حال مذاکره بر سر این قرارداد بود ، آقای بولتون یک حمله نظامی به ایران را آغاز کرد و در نیویورک‌تایمز نوشت که دیپلماسی هرگز نمی‌تواند مانع دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای شود .
آقای بولتون چنین نوشت : " حقیقت تلخ این است که تنها اقدام نظامی مانند حمله سال ۱۹۸۱ اسرائیل به رآکتور هسته‌ای صدام‌حسین در عراق یا نابودی یک رآکتور سوری که توسط کره‌شمالی ساخته و ساخته شده‌است ، می‌تواند آنچه را که لازم است انجام دهد .
قبل از اینکه او به دولت ترامپ بپیوندد ، آقای بولتون به دنبال " براندازی رژیم ملاها " در تهران بود . او به صدای آمریکا گفت که تغییر رهبری " هدف دولت نیست " .
خبر تلاش آقای بولتون برای یافتن راهی برای حمله به ایران به عنوان مدرک در حال افزایش است که تهران در حال بررسی و یا حداقل تهدید به خروج از قرارداد هسته‌ای است .
علی‌اکبر صالحی ، رئیس برنامه هسته‌ای ایران ، یک فیزیکدان M.I.T. که به مذاکره درباره این قرارداد کمک کرده‌است ، روز یکشنبه اظهار داشت که تهران فعالیت‌های اولیه برای " فرآیند غنی‌سازی اورانیوم " را آغاز کرده‌است .

غنی‌سازی واقعی - که به گفته او تنها ۲۰ درصد خلوص داشته باشد، تنها به مدت کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای کافی خواهد بود - این معاهده را نقض خواهد کرد . با توجه به مفاد آن ، ایران تا سال ۲۰۳۰ ، قادر به غنی‌سازی اورانیوم با میزان قابل‌توجهی نخواهد بود.


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :