روزنامه حمله نظامی نیجریه , رایانه‌ها را ضبط و روزنامه نگاران را دستگیر کرد .
نوشته بود :
ای .
داکار , سنگال - ارتش نیجریه روز یکشنبه به دفاتر مرکزی و سه دفتر اقماری یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کشور حمله کرد و حداقل دو خبرنگار را بازداشت کرد و رایانه‌ها , تلفن‌ها و سایر تجهیزات را توقیف کرد.
ارتش بیانیه‌ای را منتشر کرد که اقدامات آن را " دعوت " برای صحبت با کارکنان در مورد یک مقاله پیشرو در روز یکشنبه در روزنامه , اعتماد روزانه , در مورد یک عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌شده در شهر کابل , اعلام کرده بود که گفته‌است اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را فاش کرده‌است . "
ویرایش یکشنبه همچنین یک سرمقاله از ارتش بخاطر فقدان پیشرفت در مبارزه با بوکو حرام , گروه تروریستی اسلام گرا که خشونت را در شمال شرق کشور به مدت تقریبا ً یک دهه آزاد کرده‌است , گنجانده شده‌است .
حمله نظامی کم‌تر از دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در نیجریه , پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا و پس از یک سری تلفات دردناک در جنگ با بوکو حرام , رخ داد .
سربازان روز یکشنبه بعد از ظهر روز یکشنبه وارد دفتر اعتماد روزانه در نیس شدند, جایی که بوکو حرام تاسیس شد و دو روزنامه نگارانی که آنجا کار می‌کردند را گرد هم آورد . این مردان در یک سربازخانه نظامی بازداشت شدند .
همکاران گفتند که او چند ساعت بعد آزاد شد , اما سراج ابوبکر روز دوشنبه در بازداشت ماند .
بعد از ظهر روز یکشنبه , سربازان مسلح در پنج خودرو به دفتر اصلی این روزنامه در پایتخت ابوجا حمله کردند و به روزنامه نگارانی که در داخل این روزنامه کار می‌کردند , حمله کردند . بنا به گفته دان دن علی , سردبیر این روزنامه , آن‌ها چهار ساعت ساختمان را اشغال کردند . سربازان همچنین وارد دفاتر روزنامه در لاگوس و کادونا شدند .
دن - علی گفت : " اعمال آن‌ها " بر تولید نسخه دوشنبه روزنامه می‌افزاید . "
بشار اسد , رئیس‌جمهور که برای انتخاب دوباره در ماه آینده در حال رقابت است , هنگامی که اولین بار دفتر کارش را به دست گرفت , دستاوردهای بزرگی علیه بوکو حرم ایجاد کرد , اما برخی از آن موفقیت در ماه‌های اخیر از دست رفته‌است ; چرا که این گروه یک سری حملات موفق علیه ارتش انجام داده‌است . مبارزان بوکو حرام , ده‌ها تن از سربازان را کشته‌اند , حتی به صورت آنلاین تصویری وحشتناک از یک حمله منتشر کرده‌اند و شایعاتی منتشر شده‌است که آن‌ها یک‌بار دیگر در شمال شرق کشور برخی از خاک را کنترل می‌کنند .
براساس گزارش‌های خبری محلی , سربازان از سفره‌ای طولانی معاف شده‌اند که برای ماه‌ها , تجهیزات فرسوده و جیره‌های کم , آن‌ها را ترک کرده‌اند . ارتش همه این ادعاها را انکار کرده‌است .
انتخاب ویراستاران
در کلیسای کاتولیک مردی همجنس گرا بود . سپس تهدیدها شروع شد .
چیزی که رانندگی می‌تواند به ما در مورد زندگی یاد بدهد
" من پوستم را دوست دارم ! " چرا والدین سیاه‌پوست به مدرسه نمی‌روند
در اواخر روز یکشنبه , برهان‌الدین بها الدینوف دستور خروج سربازان از دفاتر اعتماد روزانه را صادر کرد و گفت که مسائل بین ارتش و روزنامه از طریق گفتگو حل خواهد شد . "
ارتش نیجریه در بیانیه‌اش گفت : " ارتش نیجریه هیچ قصدی برای آزادی مطبوعات یا به خطر انداختن آزادی مطبوعات ندارد . این بیانیه افزود که ارتش موقعیتی را تحمل نخواهد کرد که در آن یک نشریه به طور مداوم با تروریست‌ها کنار بیاید و موسسات ملی ما را تضعیف کند . "
این اقدام توسط کمیته حمایت از روزنامه نگاران و سازمان عفو بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفت و پس از انتشار گزارش‌ها نقض حقوق بشر توسط سربازان مورد انتقاد ارتش قرار گرفت .

سربازان ده‌ها تن از معترضان غیرمسلح را از یک گروه مذهبی اقلیت مسلمان به ضرب گلوله کشتند و ارتش به یونیسف حمله کرد . سربازان از یک برنامه آموزشی توسط گروه کمکی که هدفشان آموزش دادن به مردم و گزارش سو استفاده‌های نظامی بود خشمگین بودند .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :