برنامه " کمربند و جاده " چین در پاکستان یک چرخش نظامی را می‌طلبد .
تحت برنامه‌ای که چین بر آن تاکید داشت صلح‌آمیز بود ، پاکستان در حال هم‌کاری در پروژه‌های مشخص دفاع از جمله یک برنامه سری برای ساخت جت‌های جنگنده جدید است .
یک راکت چینی در حال افزایش دو ماهواره پاکستانی به دور از Jiuquan ، چین ، در گروه July.Cred itCreditVisual چین از طریق گتی ایماژ
نویسنده : ماری ابی حبیب
نوزدهم دسامبر ۲۰۱۸
اسلام‌آباد ، پاکستان - زمانی که ترامپ سال نو را با تعلیق میلیاردها دلار کمک امنیتی به پاکستان آغاز کرد ، یک نظریه این بود که ارتش پاکستان را به هم‌کاری بهتر با متحدان آمریکایی خود خواهد کشاند .
واقعیت این بود که پاکستان هم اکنون یک حامی جایگزینی برای چین داشت .
تنها دو هفته پس از آن ، مقامات نیروی هوایی پاکستان و مقامات چین در حال پایان دادن به یک پیشنهاد مخفی برای توسعه ساخت جت‌های نظامی چینی ، تسلیحات و سایر سخت‌افزار بودند . این طرح محرمانه که توسط نیویورک‌تایمز مورد بررسی قرار گرفت ، هم‌کاری بین چین و پاکستان را در فضا تشدید خواهد کرد، یک مرزی که به تازگی پنتاگون گفت که پکن پس از دهه‌ها بازی کردن در تلاش بوده‌است .
همه آن پروژه‌های نظامی به عنوان بخشی از ابتکار جاده و جاده چین تعیین‌شده ، یک زنجیره ۱ تریلیون دلاری برنامه‌های توسعه زیرساخت‌ها که در حدود ۷۰ کشور توسعه‌یافته و توسط پکن تامین مالی شده‌اند .
مقامات چینی به طور مکرر گفته‌اند که این کمربند و جاده صرفا ً یک پروژه اقتصادی با نیت صلح‌آمیز است . اما با طرح خود برای پاکستان ، چین برای اولین بار صراحتا ً یک طرح کمربند و جاده را به جاه‌طلبی‌های نظامی اش گره زده‌است - و نگرانی‌های میزبان کشورهایی را تایید می‌کند که گمان می‌کنند که طرح زیرساخت واقعا ً در مورد کمک به نیروهای مسلح پروژه چین است .
پاکستان به عنوان یک همسایه مسلح و مسلح چین ، نمونه برجسته‌ای از نحوه استفاده پروژه‌های چینی برای دادن هر دو طرف به نفع و بهره‌برداری از مشتریان خود بوده‌است .
از زمان آغاز طرح کمربند و جاده در سال ۲۰۱۳ ، پاکستان مکان اصلی این برنامه بوده‌است و ۶۲ میلیارد دلار در پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده در کریدور اقتصادی به اصطلاح چین - پاکستان طراحی شده‌است . در این روند ، چین در زمان نومیدی اقتصادی در آنجا به پاکستان پول بیشتری داده و دو کشور را به یکدیگر پیوند داده‌است .
در اکثر موارد ، پاکستان با اشتیاق بیشتر به سمت چین متمایل شده‌است ، زیرا سرمای با ایالات‌متحده عمیق‌تر شده‌است . برخی از مقامات پاکستانی در حال افزایش نگرانی در مورد از دست دادن حق حاکمیت به متحد آسیای میانه هستند ، اما میزبان راه‌هایی که این دو کشور در حال حاضر با یکدیگر متحد هستند ، ممکن است پاکستان را با انتخاب کمی کنار بگذارند .
حتی پیش از افشای هم‌کاری نظامی جدید چین - پاکستان ، برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌های چین در پاکستان مفاهیم استراتژیک شفافی داشتند .
Editors
the را فراموش کنید ، این کشور یا Bust است.
نامزد اسکار ؟
همانند دریاهای گرم و گالاپاگوس ، جزایر گالاپاگوس یک تست تکاملی تکاملی را شکل می‌دهند .
منبع : مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی | توسط نیویورک‌تایمز
یک بندر دریایی ساخت چین و یک منطقه ویژه اقتصادی در شهر گوادر پاکستان ریشه در تجارت دارد و به چین راه سریع‌تر برای رسیدن کالاها به دریای عمان می‌دهد . اما این کشور همچنین به پکن یک کارت استراتژیک می‌دهد تا با هند و ایالات‌متحده بازی کند اگر تنش‌ها تا نقطه مسدود شدن دریایی بدتر شود چرا که این دو قدرت به طور فزاینده‌ای با یکدیگر در دریا رو به رو هستند .
بخش کم‌تر مورد بررسی کمربند و جاده نقش مرکزی پاکستان در سیستم ناوبری ماهواره‌ای Beidou چین است . پاکستان تنها کشور دیگری است که به خدمات نظامی این سیستم دسترسی داشته‌است و به هدایت دقیق موشک ، کشتی‌ها و هواپیماها کمک می‌کند .

[ کتاب " قوانین چین " را بخوانید ، در مورد اینکه چطور چین راه خود برای مقابله با غرب را نوشته‌است .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :