اتصال این بندر به چین غربی یک شبکه ۴ مایلی بزرگراه‌ها و ریل‌ها از طریق خطرناک‌ترین بخش‌های پاکستان خواهد بود : استان بلوچستان که یک منطقه غنی از منابع ستیزه‌جویی است .
چشم‌انداز عمومی این پروژه این بود که به کالاهای چینی اجازه می‌داد تا مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تر را از طریق اقیانوس هند رد کنند و از آب‌های ارضی چند کشور آمریکا در آسیا دوری کنند .
با این حال , مقامات می‌گویند که از ابتدا , جزئیات کلیدی پروژه از نظر قانون گذاران و قانون گذاران حفظ شده‌است که شامل شرایط ساختار وام و طول اجاره است , که یک شرکت دولتی چینی برای راه‌اندازی بندر امن است .
اگر در مورد هزینه‌های پنهان راهروی اقتصادی چین - پاکستان نگرانی وجود داشت , در مورد یک جنبه نظامی پنهان نیز سو ظن در خارج وجود داشت .
نواز شریف , نخست‌وزیر پاکستان , در حین مراسم گشایش رسمی بندر گوادر در مطبوعات یوسف / اسوشیتد پرس نماز خواند .
در سال‌های اخیر , شرکت‌های دولتی چین شروع به ساخت بنادر در نقاط استراتژیک اطراف اقیانوس هند شامل مکان‌هایی در سریلانکا , بنگلادش و مالزی کرده‌اند .
مقامات چینی اصرار داشتند که این بنادر قابل‌اجرا نیستند . اما تحلیلگران شروع کردند به این که آیا پایان بازی چین در مسیر خود بر روی مناطق ساحلی بود که می‌توانست به دارایی‌های اولیه نظامی تبدیل شود .
پس از آن , سریلانکا که قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود با چین نبود , در یک قرارداد اجاره سال گذشته در هامبانتوتا انجام داد . مقامات هندی و آمریکایی اظهار داشتند که کنترل بندر هدف چین بوده‌است .
معاون رئیس‌جمهور مایک پنس در ماه اکتبر گفت که سریلانکا هشداری برای همه کشورهای کمربند و جاده‌ای است که چین آن‌ها را به دام می‌اندازند .
پنس پنی در سخنرانی گفت : " چین از دیپلماسی وام برای گسترش نفوذش استفاده می‌کند . "
پنس افزود : " فقط از سریلانکا درخواست کنید , که به شرکت‌های دولتی چین اجازه می‌دهد تا یک بندر ارزش تجاری مشکوک بسازند . " ممکن است به زودی پایگاه نظامی رو به جلو برای نیروی دریایی آبی رو به رشد چین باشد . "
تحلیلگران نظامی پیش‌بینی می‌کنند که چین ممکن است از گوادر برای گسترش اثر نیروی دریایی زیر دریایی‌های حمله خود استفاده کند , بعد از موافقت با ژاپن برای فروش هشت زیردریایی به پاکستان در معامله‌ای که ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار داشته باشد. چین می‌تواند از تجهیزات فروخته‌شده به کشور جنوب آسیا برای تجدید قوا زیردریایی‌های خود استفاده کند و دسترسی جهانی نیروی دریایی خود را افزایش دهد.
نیروگاه زغال‌سنگ ساهیوال در استان پنجاب پاکستان یکی از اولین و بزرگ‌ترین پروژه‌های تامین مالی و تکمیل پروژه در زیر کمربند و ابتکار جاده بود . پاکستان فقط برای راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای زیدی زیدی / بلومبرگ , عقب‌افتاده است .
زمانی که چین تسمه و جاده را افتتاح کرد , دولت جدید نواز شریف در پاکستان آن را به عنوان پاسخی برای حل مشکلات دید .
سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به دلیل حملات تروریستی و شهرت پایدار کشور برای فساد اندک بود . و پاکستان ناامیدانه به یک شبکه برق مدرن نیاز داشت تا به رفع کمبود برق مداوم کمک کند .

مقامات پاکستانی می‌گویند که در ابتدا پکن بزرگراه از منطقه غربی سین کیانگ چین را از طریق پاکستان که به بندر گوادر متصل بود , پیشنهاد کرد . اما مقامات پاکستانی اصرار داشتند که نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ ساخته شوند . چین موافقت کرد .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :