سال‌ها پس از قرارداد بستن کارخانه‌های برق جدید در چین ، پاکستان هنوز مشکلی با electricity تبسم / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )
سوال اصلی من این بود : " آیا ما هیچ مطالعات امکان‌سنجی برای این پروژه‌ها و تحلیل سود دهی هزینه داریم ؟ آقای Wathra ، که از آن زمان بازنشسته شده‌است ، به خاطر می‌آورد : " پاسخ‌های آن‌ها در حال طفره رفتن بود . "
احسان اقبال ، یک وزیر کابینه و معمار اصلی for در دولت پیشین ، گفت که این پروژه به خوبی در حال تفکر بود و حساب آقای Wathra را رد کرد .
آقای اقبال در یک مصاحبه گفت : " هیچ‌کس نمی‌خواهد در اینجا سرمایه‌گذاری کند - چینی‌ها شانسی به دست آوردند ."
اما این لایحه در حال انجام است . به گفته مسئولان ، نخستین بازپرداخت بدهی پاکستان به چین در سال آینده آغاز خواهد شد و از حدود ۳۰۰ میلیون دلار و به تدریج در حدود ۳.۲ میلیارد دلار سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد . و پاکستان هم اکنون با پرداخت بدهی خود به شرکت‌های چینی دچار مشکل شده‌است .
پاکستان هم اکنون جت‌های جنگنده " جی اف - ۱۷ " چینی را می‌سازد . پاکستان تحت یک پیشنهاد مخفی با چین هم‌کاری خواهد کرد تا نسل جدیدی از fighters.Cred itReuters بسازد .
براساس طرح فاش نشده که توسط مقامات نیروی هوایی پاکستان و مقامات چین در آغاز سال ایجاد شده‌است ، یک منطقه ویژه اقتصادی تحت CPEC در پاکستان ایجاد خواهد شد تا نسل جدیدی از جت‌های جنگنده تولید کند . برای اولین بار ، سیستم‌های ناوبری ، سیستم‌های رادار و سلاح‌های خود به طور مشترک توسط کشورها در کارخانجات در پاکستان ساخته خواهند شد .
این پیشنهاد که توسط مقامات وزارت برنامه‌ریزی و توسعه تایید شده‌است، هم‌کاری‌های جاری چین و پاکستان را در مورد جت جنگنده اف - ۱۷ پاکستان که در مجتمع هوانوردی کمره پاکستان در استان پنجاب مونتاژ می‌شود ، افزایش خواهد داد . جت‌های جنگنده چینی به پاکستان یک جایگزین برای جنگنده‌های اف - ۱۶ ساخته‌است که برای دستیابی به روابط اسلام‌آباد با واشنگتن دشوارتر شده‌است .
مسئولان در اسلام‌آباد می‌گویند که این طرح‌ها در مراحل نهایی تصویب قرار دارند ، اما انتظار می‌رود که دولت کنونی این پروژه را مهر ورزد .
دیپلمات‌های غربی می‌گویند که برای چین ، پاکستان می‌تواند به یک نمایش برای کشورهای دیگر تبدیل شود که به دنبال تغییر نیروی نظامی خود از تجهیزات آمریکایی و به سمت سلاح‌های چینی هستند . و از آنجا که چین مخالف فروش چنین سلاح‌های پیشرفته به عنوان موشک‌های بالستیک نیست - که آمریکا آن را به هم پیمانان مانند عربستان‌سعودی نخواهد فروخت - معامله با پاکستان می‌تواند یک مرحله دیگر برای دستیابی به یک بازار بزرگ‌تر برای سلاح‌های چینی در جهان اسلام باشد .
برای سال‌ها ، برخی از مهم‌ترین هماهنگی نظامی بین چین و پاکستان در فضا انجام شده‌است .
تنها چند ماه پیش از این که پکن از پروژه کمربند و جاده در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد ، قراردادی با پاکستان برای ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور آسیای جنوبی برای ایجاد سیستم ناوبری Beidou به عنوان جایگزین برای شبکه GPS آمریکا به امضا رساند .
Beidou به سرعت بخشی اصلی از کمربند و جاده شد و دولت چین شبکه ماهواره‌ای را بخشی از " جاده ابریشم " در یک کاغذ سفید سال ۲۰۱۵ خواند .
یک مدل از شبکه ماهواره‌ای ناوبری Beidou چین که در نمایشگاه هوانوردی و هوانوردی چین در Zhuhai در November.Cred itKin / Associated دیده می‌شود .
مانند GPS ، Beidou دارای کارکرد نظامی و نظامی است . اگر محاکمه وی با پاکستان به خوبی پیش رود ، پکن می‌توانست به کشورهای دیگر خدمت کند و گروهی از کشورها را تشکیل دهد که اقدامات نظامی آن‌ها برای ایالات‌متحده برای نظارت بر آن دشوارتر خواهد بود .

تا سال ۲۰۲۰ ، همه ۳۵ ماهواره برای این سیستم با هم‌کاری مناطق مناطق و جاده دیگر ، به پایان خواهند رسید .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :