حکیم جانوف , از گروه تحقیقاتی که در آینده ثبت شده‌است , گفت : " به هر حال , هر کسی که از آن استفاده کند , خواه یک غیرنظامی راه خود را به مغازه بقالی یا یک دولت هدایت کند تا موشک خود را هماهنگ کند - همه چیزهایی هستند که چین می‌تواند ردیابی کند. " و آنچه بیش از همه قابل‌توجه است این است که این دولت استبدادی یک ارایه‌دهنده بزرگ فن‌آوری برای کشورهای متعددی در آسیا , آفریقا و اروپا خواهد بود . "
برای پنتاگون , پرتاب ماهواره چین شوم است .
براساس گزارش پنتاگون که از سوی کنگره منتشر شد , ارتش چین به تقویت قابلیت‌های فضای نظامی خود علی‌رغم موضع عمومی اش در برابر نظامی بودن فضا ادامه می‌دهد .
فواد چودری , وزیر اطلاعات پاکستان , در ماه اکتبر گفت که پاکستان فضانورد خود را به فضایی با کمک چین می‌فرستد .
او در مصاحبه بعدی گفت : " ما به چین نزدیک هستیم و بیشتر نزدیک می‌شویم . " زمان آن است که غرب بیدار شود و اهمیت ما را بداند . "
ارتش پاکستان حامی و حامی اصلی پروژه‌های چین است .
تصویر
ارتش پاکستان حامی و حامی اصلی پروژه‌های چین است .
حضور نظامیان در پاکستان
اگرچه رابطه چین و پاکستان به وضوح نزدیک‌تر شده‌است , بدون تنش نبوده است . این امر ممکن است همچنان نسبت به تغییرات سیاسی در پاکستان که امسال در مالزی اتفاق افتاد آسیب‌پذیر باشد که سه پروژه بزرگ را توسط شرکت‌های چینی کنار گذاشت .
در جریان انتخابات پارلمانی که او را در ماه ژوئیه به نخست‌وزیری منصوب کرد, عمران خان قول داد که در صورت برنده شدن, پروژه‌ها را بازبینی و مذاکره کند . در ماه سپتامبر , پس از نشستی که در عربستان‌سعودی با ولیعهد عربستان‌سعودی برگزار شد , حسن خان گفت که این کشور توافق کرده‌است تا در این کشور سرمایه‌گذاری کند.
وزیر بازرگانی جدید پاکستان پس از آنکه دولت آن‌ها را ارزیابی کرد , پیشنهاد توقف همه پروژه‌ها را داد .
اقدامات دولت جدید پاکستان خشم پکن را برانگیخت , که نگران بود بتوانند کمربند و جاده را به طور جهانی تنظیم کنند .
اما در پاکستان , چین متحد ثابت دارد که می‌تواند برای هموار کردن امور به کار رود : تاسیس نظامی قدرتمند کشور , که قرار است صندوق‌های خود را با میلیون‌ها دلار از طریق بدهی پر کند چرا که شرکت‌های ساخت‌وساز " های نظامی " مناقصه را برنده می‌شوند.
اندکی پس از اظهار نظر وزیر بازرگانی , محمود جاوید باجوا , فرمانده ارشد ارتش پاکستان , با عجله به پکن رفت تا دیداری غیرمنتظره با رئیس‌جمهور [11 ] داشته باشد. این نشست شش هفته پیش از افتتاح اولین دیدار رسمی خود با رئیس‌جمهور چین , سفری که به عنوان یک اولویت در نظر گرفته بود , برگزار شد .
اظهارات ژنرال باجوا و ژنرال ۱۱ به طور گسترده‌ای درباره کمربند و پروژه‌های جاده‌ای صحبت می‌کردند .
یک بیانیه از سوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت : " سرلشکر بجوا گفت که این کمربند و ابتکار جاده با پیروزی , علی‌رغم همه احتمالات , موفق به موفقیت است و ارتش پاکستان باید امنیت برق را در همه هزینه‌ها تضمین کند . "
اندکی پس از نشست پکن , دولت پاکستان دعوت خود را برای پیوستن به عربستان‌سعودی و گفتگو درباره توقف یا لغو پروژه‌های چینی متوقف کرد .
عمران خان , نخست‌وزیر پاکستان , در ماه نوامبر با امیدهای زیاد به یک معامله اقتصادی دیدار کرد . اما جزئیات کمی توسط توماس پیتر منتشر شده‌است .
اما چین می‌تواند با چالش دیگری برای سرمایه‌گذاری‌ها مواجه شود : بحران مالی پاکستان که دولت را مجبور کرده‌است تا از وام دهندگان بین‌المللی وام بگیرد که نیازمند شفافیت است .
در طول ماه سپتامبر , هیات‌های بین‌المللی به اسلام‌آباد سفر کردند و همین پیام را داشتند : اگر می‌خواهید کمک مالی بخواهید , میزان وام‌های چین را فاش کنید .

پس از سه ماه پس از تصدی این دفتر , مجید خان هنوز به وعده خود مبنی بر فاش کردن ماهیت ۴۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری پکن متعهد به پاکستان نبوده است و دولت وی در یک معامله پایاپای عقب‌نشینی کرده‌است .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :