همانطور که پلوسی به خبرنگاران گفت : " او فکر می‌کند که شاید آن‌ها بتوانند از پدرشان برای کسب پول بیشتر سوال کنند . اما آن‌ها نمی‌توانند " خارها را به طور فردی بر سر ترامپ وارد کنند .
پلوسی هر چیزی را که وی " مادر پنج " خود را به عنوان " مادر پنج " صدا می‌زند ، در تلاش برای سرکوب او ، مستقر می‌کند . اما شما چطور جهان " ۷۲ ساله را تحت انضباط قرار می‌دهید ؟
در ماه آوریل ، جان آر . بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد و جایگزین سرهنگ دوم ارتش شد . ر . مس‌تر ( McMaster ) بود که به خاطر رتبه او به عنوان یک ژنرال سه ستاره در مقایسه با چهار ستاره بازنشسته نیروی دریایی ، به عنوان یک فرمانده سه ستاره شناخته می‌شد . آقای بولتون بسیار دورتر از either یا مس‌تر mattis است ؛ مقامات دولت گفتند که معاونش خانم Ricardel که به طور فعال از رئیس پنتاگون متنفر است - احساسی که آقای mattis اعتقاد دارد بازگشت کامل است.
خانم Ricardel ، یکی از مدیران اجرایی سابق بویینگ که در زمان جرج دبلیو بوش در پنتاگون کار می‌کرد . دولت بوش ، به خاطر فعالیت به عنوان آقای بولتون ، شهرت دارد .
به عنوان مسئول انتقال ترامپ مسئول انتصابات پنتاگون ، خانم Ricardel آقای mattis را از استخدام آن پترسون به عنوان وزیر دفاع در سیاست ، یکی از بالاترین مشاغل سیاسی این بخش ، متوقف کرد . خانم پترسون یک دیپلمات حرفه‌ای بود که در زمان رئیس‌جمهور بوش ، باراک اوباما و بیل کلینتون به عنوان سفیر خدمت می‌کرد ، اما مقامات دولت اعلام کردند که خانم Ricardel مظنون به بار کردن پنتاگون با دموکرات‌ها و حامیان سابق کمپین ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون بوده‌است .
در همین حال ، آقای mattis شروع به سوال در مورد تاثیر تصمیم آقای ترامپ برای خروج از قرارداد هسته‌ای ایران کرده‌است - حرکتی که دوباره با توصیه او انجام شد . آقای mattis به aides گفته که هنوز هیچ تفاوتی در رفتار ایران مشاهده نکرده است؛ چرا که آقای ترامپ از توافق بین قدرت‌های جهانی و تهران دست کشید .
آقای mattis به طور عالی از شغل خود به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۳ خارج شد ، زیرا او به عنوان یک شاهین در سیاست ایران در دوران دولت اوباما دیده می‌شد . اما در حال حاضر ، در دولت ترامپ ، آقای mattis استدلالات خود را در مورد ایران از سمت چپ آقای بولتون ، خانم Ricardel و خود رئیس‌جمهور مطرح می‌کند .
برای آقای ترامپ ، خلاص شدن از شر وزیر دفاع مردمی یک هزینه سیاسی به همراه خواهد داشت . آقای mattis مورد احترام مردان و زنان ارتش آمریکاست . بسیاری از طرفداران او افرادی هستند که آقای ترامپ به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد : دموکرات‌ها ، برپایی جمهوری خواهان و هم پیمانان آمریکا .
اما جمهوری خواهان میانه‌رو که آقای ترامپ در سال ۲۰۲۰ به آن‌ها نیاز خواهد داشت - به نظر می‌رسد که به آقای mattis نیز اعتماد دارد و اخراج او می‌تواند به رئیس‌جمهور با این گروه کلیدی صدمه بزند .
در حال حاضر ، آقای ترامپ به طور عمومی کنار منشی دفاعی خود ایستاده‌است و هنگامی که از آقای mattis در کتاب آقای وودوارد سوال شد ، رئیس‌جمهور به خبرنگاران گفت : " ما با او بسیار خوشحال هستیم . ما پیروزی‌های زیادی داریم که مردم حتی از آن خبر ندارند ."
همانطور که آقای mattis می‌گوید ، " هیچ روشنایی روز بین دبیر و رئیس‌جمهور در زمانی که به حمایت بی‌دریغ ارتش ما می‌رسد وجود ندارد . " وایت ، دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت: " این به رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بستگی دارد که درباره آنچه که می‌خواهد انجام دهد ، تصمیم‌گیری کند .
اما این یک چیز برای یک کشتی جنگی آمریکایی است تا یک ناو چینی را به چالش بکشد ؛ این یک چالش بزرگ‌تر برای نیروی دریایی کوچک‌تر است . بریتانیا در ماه اوت یک عملیات ناوبری انجام داد و چین از آن شکایت کرد - اما همسایگان کوچک‌تر چین نیز از پیروی از این دادخواست طفره رفته‌اند .
در طی این دیدار ، آقای mattis سایر کشورها را آورد .

آقای Schriver پس از این دیدار به خبرنگاران گفت : " من فکر می‌کنم که نکته او این بود که در برخی موارد ، دیگر کشورها ممکن است اعتماد به نفس چین را نداشته باشند ، اما او می‌خواست به وزیر وی بگوید که در مورد این موضوع بسیار از کشورهای دیگر شنیده‌است .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :