آقای بولتون ، یک محافظه‌کار ایدئولوژیک که دیدگاه او نسبت به سیاست خارجی از دیدگاه آقای mattis hawkish است ، به نظر می‌رسد بدگمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دیدگاه وزیر دفاع او از جهان بیشتر شبیه به حزب دموکرات است ، عمیق‌تر شده‌است .
تصمیم آقای بولتن در ماه آوریل برای انتصاب میرا Ricardel به عنوان معاون او توسط بسیاری در پنتاگون به عنوان یک توهین مستقیم به آقای Ricardel که زمانی که او بعنوان یک مقام گذار پنتاگون برای دولت جدید خدمت کرد ، در پنتاگون دیده شد .
خانم Ricardel در بیانیه‌ای در روز یکشنبه گفت که مشاور امنیت ملی " در حال هماهنگی با ادارات دولتی برای اجرای دستور کار رئیس‌جمهور از جمله وزارت دفاع تحت رهبری ژنرال mattis است که من احترام زیادی دارم ."
اعلان
اما در نقش her ، خانم Ricardel نقل‌مکان کرد تا آقای mattis را از انتخاب آن پترسون ، یک دیپلمات حرفه‌ای که برای روسای جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه کار کرده بود ، جدا کند تا به عنوان وزیر دفاع از سیاست ، یک پست موثر در پنتاگون خدمت کند . مقامات اداره دولتی گفته‌اند که اختلاف‌نظر بین آقای mattis و خانم Ricardel در وزارت دفاع چند ماه برگزار شده‌است .
خانم Ricardel پس از خدمت به تیم انتقالی به بخش بازرگانی رفت . اکنون که او در کاخ سفید است ، اصطکاک میان پنتاگون و مشاوران امنیت ملی رئیس‌جمهور تشدید شده‌است .
پویایی جدید بین رئیس‌جمهور و وزیر دفاع او یک تغییر چشمگیر از چیزی است که همه آن‌ها رابطه قوی بین دو مرد زمانی که آقای ترامپ برای اولین بار وارد کاخ سفید شد ، داشته‌است . در آن زمان ، آقای ترامپ با عبارات آمیخته با احترام آمیخته به احترام به آقای mattis صحبت کرد و با خوشحالی به او لقب " سگ دیوانه " داد .
در یک گردهمایی کارولینای شمالی که در آن آقای mattis را به عنوان جانشین خود برای وزیر دفاع اعلام کرد ، رئیس‌جمهور این ژنرال را تجسم زنده شعار نیروهای دریایی ، " semper fidelis " ، یا " همیشه وفادار " توصیف کرد .
 " سگ دیوانه بازی نمی‌کند ، درست است؟ " اقای ترامپ فریاد زد " و باعث تشویق جمعیت raucous شد . "
اما همانطور که ماه‌ها گذشت ، آقای mattis متوجه شد که بارها بر روی حمل برخی از دستورها آقای ترامپ قدم می‌گذارد ، از جمله حرکت به آرامی زمانی که رئیس‌جمهور برای بار کردن سربازان تغییر جنسیت داده از پیوستن به ارتش به آرامی حرکت می‌کند . این توییت که زمانی رخ داد که آقای mattis در تعطیلات بود ، مامور محافظ برنجی پنتاگون را گرفت .
اکنون در دومین سال ریاست‌جمهوری او ، با حضور آقای ترامپ در شغل خود به عنوان فرمانده‌کل و در نظر گرفتن نقش رهبری در تصمیمات امنیت ملی ، شکاف‌های در رابطه‌اش با آقای mattis به آسانی آشکار می‌شوند . این شامل sidelining آقای mattis بر سر تصمیمات سیاست و نادیده گرفتن دستیاران امنیت ملی می‌شود .
انتشار کتاب توسط باب وودوارد ممکن است باعث گسترش این شکاف‌ها شود . آقای Woodward در این کتاب می‌نویسد که پس از یک جلسه توجیهی در مورد کره‌شمالی ، آقای mattis به همکاران خود گفت که آقای ترامپ درکی از " کلاس پنجم یا ششم " دارد .
اعلان
ماه گذشته ، آقای mattis به خبرنگاران پنتاگون گفت که آن‌ها نباید توجه زیادی به گزارش‌ها مبنی بر ترک مقامش داشته باشند .
او گفت : " چند بار است که ما از این راه عبور کرده‌ایم ، درست از زمانی که من اینجا بوده‌ام ؟ او افزود : " به زودی خواهد مرد و افرادی که این شایعه را آغاز کردند ، مجاز خواهند بود که شایعه بعدی را هم بنویسند .
هنگامی که گزارش‌ها به چرخش خود ادامه دادند، وزیر دفاع درباره عزیمت احتمالی او به شوخی گفت .

او ماه گذشته به خبرنگاران گفت : " البته ، من در مورد رفتن فکر نمی‌کنم ، من این جا را دوست دارم ."

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :