با کشتی و موشک , چین آماده مبارزه با نیروی دریایی در اقیانوس آرام است .
اولین ناو هواپیمابر چین , در استان لیائونینگ , واقع در ماه آوریل . این شرکت اولین بار توسط اتحادیه جماهیر شوروی راه‌اندازی شد و به یک سرمایه‌گذار چینی که گفته بود به یک کازینو شناور تبدیل خواهد شد , فروخته شد .
نوشته استیون لی مایرز
ای .
دالیان
یک وب سایت خبری نظامی با اشاره به دیدگاه‌های سه ملت چین به عنوان رقیب اصلی خود , فریاد زد : " اولین ناو هواپیمابر چین کمی حرکت کرد و ایالات‌متحده , ژاپن و هند به خود لرزیدند . "
نه مدت‌ها پیش , این فخر به عنوان شجاعت یک نظامی رشته دوم برکنار می‌شد . نه .
برنامه نوسازی متمرکز بر نیروی دریایی و موشکی تعادل قدرت را در اقیانوس آرام به شیوه‌های ایالات‌متحده و هم پیمانانش تغییر داده‌است .
در حالی که چین از شدت قدرت آتش در مقیاس جهانی عقب است , اکنون می‌تواند برتری نظامی آمریکا را در جاهایی که بیش‌ترین اهمیت را دارد , به چالش بکشد : آب‌های اطراف تایوان و در دریای مورد مناقشه چین .
این به آن معنی است که بخش رو به رشد در اقیانوس آرام - که در آن آمریکا بلامنازع عمل کرده‌است - زمانی که جنگ‌های دریایی جنگ جهانی دوم بار دیگر با کشتی‌های جنگی چینی و متحدانش به آن برخورد کرد .
به گفته مقامات و تحلیلگرانی که پیشرفت‌های نظامی چین را مورد موشکافی قرار می‌دهند , چین به نظامی نیاز ندارد که بتواند آمریکا را آشکارا شکست دهد , بلکه تنها کسی است که می‌تواند مداخله در این منطقه را برای واشنگتن پر هزینه کند . بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که پکن قبلا ً به این هدف دست یافته‌است .
برای انجام این کار , از قابلیت‌های " ضد دسترسی " استفاده شده‌است که از رادار , ماهواره و موشک برای خنثی‌سازی این لبه قطعی استفاده می‌کند که گروه‌های ضربت ناو هواپیمابر آمریکا از آن لذت می‌برند . همچنین به سرعت در حال گسترش نیروهای دریایی خود با هدف استقرار نیروی دریایی آبی است که به آن‌ها اجازه دفاع از منافع رو به رشد آن در خارج از آب‌های ساحلی را می‌دهد .
فرمانده جدید فرماندهی هند و اقیانوس آرام , فیلیپ اس . دیویدسون در اظهارات کتبی که در طی فرآیند تایید مجلس سنا در ماه مارس ارائه شد , تایید شد .
انتخاب ویراستاران
یک شهر کویری برای آینده خود در گلدان شرط‌بندی می‌کند
چرا کارگردان تصمیم گرفت دیک چنی را بگیرد
اعتیاد هروئین توضیح داد که چگونه مواد مخدر مغز را می‌ربایند
او چین را به عنوان " رقیب همتای " در ایالات‌متحده توصیف کرد نه با تطبیق سلاح نیروهای خود با اسلحه بلکه با ایجاد " قابلیت‌های نامتقارن " از جمله موشک‌های ضد کشتی و جنگ زیردریایی . او نتیجه گرفت : " هیچ تضمینی وجود ندارد که ایالات‌متحده در آینده با چین مبارزه کند . "
سال گذشته , نیروی دریایی چین بزرگ‌ترین , با ناوه‌ای جنگی و زیردریایی‌های بیشتر از آمریکا شد و به ساخت کشتی‌های جدید با سرعتی خیره‌کننده ادامه داد . اگرچه ناوگان آمریکا از نظر کیفی برتری دارد اما بسیار نازک‌تر است .

رئیس‌جمهور ۱۱ آوریل در ماه آوریل اعلام کرد : " وظیفه ساخت یک نیروی دریایی قدرتمند هرگز به اندازه امروز ضروری نبوده است . " وزارت دفاع ملی گفت که آن‌ها از زمان تاسیس جمهوری خلق چین , بزرگ‌ترین آن‌ها بودند .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :