حتی با افزایش حقوق آمریکا به جنگ تجاری علیه چین ، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای چین سرعت عملیات در آب‌های ژاپن ، تایوان و جزایر ، دسته‌های کوچک و صخره‌هایی را که در دریای جنوب چین در اعتراض به مخالفت‌های ویتنام و فیلیپین اعلام کرده بودند ، به دست آورده‌اند .
هنگامی که دو کشتی جنگی آمریکایی - هیگینز ، ناوشکن ، و the - در عرض چند مایل از جزایر مورد مناقشه در the در ماه مه ، کشتی‌های چینی به سوی چالشی که پکن بعدها آن را " اقدام تحریک‌آمیز " نامید ، حرکت کردند . چین نیز همین کار را با سه کشتی استرالیایی که در ماه آوریل از دریای چین عبور کردند ، انجام داد .
تنها سه سال پیش ، آقای Xi در کنار رئیس‌جمهور باراک اوباما در باغ رز ایستاده بود و قول داد که جزایر مصنوعی را که دورتر از جنوب در مجمع‌الجزایر Spratlys ساخته‌است ، نبیند . مقامات چینی از آن زمان به استقرار موشک در آنجا اعتراف کرده‌اند ، اما مدعی هستند که به دلیل تهاجم آمریکا در آبه‌ای چین ضروری هستند .
آبی - آب آبی
ناو هواپیمابر که در ماه آوریل برای اولین بار در ماه آوریل به دریا می‌رود دومین بار است ، اما اولین بار در داخل کشور ساخته شده‌است . این بارزترین نمونه از یک پروژه مدرن‌سازی است که هدف از آن سوق دادن کشور به ردیف بالایی از قدرت‌های نظامی است . تنها ایالات‌متحده با ۱۱ حامل هسته‌ای ، بیش از یک عمل می‌کند .
سومین ناو چینی در بندر نزدیک شانگهای در حال ساخت‌است . تحلیلگران بر این باورند که چین در نهایت پنج یا شش سال خواهد ساخت .
اعلان
ارتش چین که به طور سنتی بر دفع حمله زمینی متمرکز است، به طور فزاینده‌ای هدف خود را به " آب‌های آبی " جهان تبدیل می‌کند تا از گسترش منافع اقتصادی و دیپلماتیک چین ، از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس ، حمایت کند .
این carriers بیش‌ترین توجه را به خود جلب می‌کنند ، اما گسترش نیروی دریایی چین بسیار وسیع‌تر بوده‌است . نیروی دریایی ارتش چین ( نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین ) بیش از ۱۰۰ کشتی جنگی و زیردریایی‌ها را در دهه گذشته تنها بیش از ۱۰۰ کشتی جنگی و یک مشت از کشورها ساخته‌است .
رسانه‌های دولتی گزارش دادند که در سال گذشته ، چین اولین گروه جدید از یک cruisers سنگین - یا " super destroyers " را معرفی کرد - که براساس گزارش اداره اطلاعات نیروی دریایی آمریکا " در بسیاری از جهات به کشتی‌های جنگی غربی مدرن قابل‌مقایسه است " . دو نفر دیگر از اسکله خشک در دالیان در ماه ژوئیه راه‌اندازی شدند .
سال گذشته ، چین در مقایسه با ۲۸۳ کشتی در نیروی دریایی ایالات‌متحده که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ عملا ً در دریاهای آزاد بی‌نظیر بوده‌است ، تعداد ۳۱۷ کشتی جنگی و زیردریایی‌ها را شمرد .
برخلاف اتحادیه شوروی ، که خزانه خود را در زمان جنگ سرد تسلیحاتی خالی کرد ، هزینه‌های نظامی در چین درصد قابل مدیریت یک اقتصاد رو به رشد است . طبق برآورده‌ای موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم ، بودجه دفاعی پکن اکنون تنها در رده دوم ایالات‌متحده قرار دارد : ۲۲۸ میلیارد دلار به ۶۱۰ میلیارد دلار رسیده‌است .
ریشه‌های تمرکز چین بر روی قدرت دریایی و " انکار منطقه‌ای " را می‌توان به آنچه که بسیاری از مردم چین به عنوان تحقیر در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ نگریسته بودند ، نشان داد . هنگامی که تایوان برای اولین انتخابات دموکراتیک خود حرکت کرد ، چین موشک‌هایی به نزدیک جزیره پرتاب کرد که باعث شد رئیس‌جمهور بیل کلینتون دو ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کند .
چن Guoqiang ، یک تحلیلگر نیروی دریایی ، اخیرا ً در روزنامه رسمی نیروی دریایی نوشت : " ما از دریا اجتناب کردیم ، آن را به عنوان خندق و یک حوضچه کوچک شاد در سرزمین میانه به دست آوردیم .
اعلان

از آن زمان به بعد نیروی دریایی چین قابل‌توجه بوده‌است . در سال ۱۹۹۵ ، چین تنها سه زیردریایی جدید ساخت تا جایگزین یک ناوگان قدیمی شود که بالغ بر ۸۳ تن بود. طبق گزارشی که توسط سرویس تحقیقات کنگره ایالات‌متحده آمریکا منتشر شده‌است ، اکنون نزدیک به ۶۰ زیردریایی جدید دارد و قصد دارد تا نزدیک به ۸۰ زیردریایی را گسترش دهد .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :