یک نقاشی دیواری در بیت‌لحم ، خانم نجار را به تصویر می‌کشد . در مرگ او شهید شد و در سراسر سرزمین فلسطین به نام itThomas Coex / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
همه او را می‌شناختند
برای نیروهای دفاع اسرائیل ، او یک کابوس یک قربانی بود : نماد غیر معمول ملیت ، جوانی و شفقت .
در روز ۳۰ مارس ، اولین روز تظاهرات ، خانم نجار ، جوان‌ترین داوطلب سه داوطلب شد که به زخمی‌ها رسیدگی می‌کرد و تنها زن .
برای مردان جوان در شلوار جین لاغر و تی‌شرت و پرتاب سنگ به سربازان اسرائیلی ، به نظر می‌رسید که در کنار آن‌ها تقریبا ً به همان سرعتی که افتاده ، پانسمان زخم ، شکستگی splinting ، جراحت ناشی از گلوله ، ارائه تشویق ، و گاهی اوقات شنیدن کلمات آخر .
روزنامه نگاران متوجه شدند . یک پزشک دیگر به نام "Lamiaa ابو Moustafa " گفت : "عملا یک شبه ، او یک برنامه گزارش‌های خبری با یک رسانه اجتماعی رو به رشد بود که " همه او را می‌شناختند . "
ظرف نه هفته بعد ، ترکش ، پای خانم نجار را پرتاب کرد ، یک تایر شعله‌ور او را سوزاند ، یک نارنجک گازی از گاز اشک‌آور بازوی او را شکسته بود. او همان روز او را قطع کرد و به اعتراض بازگشت .
برخی دیگر هنگامی که سربازان اسرائیلی به سوی آن‌ها شلیک کردند ، کز کردند . او به یکی از همکاران خود گفت : " صدای شلیک هوایی که می‌شنویم به ما آسیب نمی‌رساند ." معنای آن این است : شما کسی را نخواهید شنید که شما را می‌کشد .
Najwa Abu ، یک همسایه ۱۷ ساله که تصمیم خود برای داوطلب شدن را توضیح می‌دهد ، گفت : " با وجود قراردادهای اجتماعی در این قلمرو اسلامی ، که کار خطرناکی برای مردان است ، او الهام‌بخش زنان دیگر شد و گفت : " من می‌خواستم مانند Rouzan ، شجاع و قوی باشم و به همه کمک کنم ."
خانم نجار که ازدواج‌نکرده و علاقه‌ای به ازدواج ندارد ، بسیار ستاره نمایش خود باقی ماند . او متون affectionate را به هم peers فرستاد که هر کدام معتقد بودند نزدیک‌ترین دوست او هستند . او در مورد اعتبار خود دروغ گفت و وانمود کرد که دانشجوی کالج است . از بدگویی و حسد در محفل اجتماعی خود به ستوه آمده بود.
با این همه بیش از پیش به فکر او بود .
برای خانم نجار ، این اعتراضات نه تنها فرصتی برای خالی کردن سیم‌خاردار بود که باعث شد غزه مثل یک قفس آزاد احساس شود . آن‌ها فرصتی برای کسب تجربه پزشکی ، ایجاد یک نام برای خود و شاید با ایجاد یک تصور ، برای رسیدن بیشتر به هدف خود برای ارائه خدمات پرستاری بودند .
اواخر ماه مه ، حالش خوب به نظر می‌رسید .
در حدود ساعت ۵ بعد از ظهر ، این اعتراض انرژی را به دست می‌آورد . گروهی از مردم به سوی نرده‌ها هجوم می‌برند و اسرائیلی‌ها از طریق Shutterstock ، رگبار شدید of صابر Saber را آزاد می‌کنند .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * فارس al ، یکی دیگر از پزشکان ، می‌گوید : " اسرائیلی‌ها هنوز مهمات زنده را شلیک نکرده اند ، اما دود غلیظ overwhelming است ."
این یک رقص بزرگ است : معترضین به سمت نرده‌ها می‌دوند ، سربازان نارنجک گازی را پرتاب می‌کنند و معترضان عقب‌نشینی می‌کنند . تکرار کن.
خانم نجار ، که در لباس سفید و رژلب قرمز قابل‌توجه است ، در اطراف اسپری کردن محلول نمک در چشمان مردم به سرعت حرکت می‌کند تا گاز را بشوید . بنابراین بسیاری از او به کمک او نیاز دارند که نمی‌تواند بالا نگه دارد .
یک مرد ۵۴ ساله با یک نارنجک گازی به پیشانی وارد می‌شود . خانم نجار به سوی او می‌دود ، زخم را پانسمان می‌کند، سپس همراه با آمبولانس به همراه آمبولانس می‌دود .
حلقه‌های طولانی سیم‌های خاردار در طرف نوار غزه با اسرائیل امتداد دارند . پشت آن‌ها ، حصار و ماسه استفاده‌شده توسط snipers.Cred itYousur Israeli ، روزنامه نیویورک‌تایمز ، مورد استفاده قرار گرفت .
نوار غزه همیشه در پشت سیم‌خاردار ، سنسورها و پناه‌گاه‌های پنهان نشده بود .
قبل از سال ۲۰۰۵ ، ساکنان غزه می‌توانستند در اسرائیل کار کنند . اما حملات موشکی و بمب‌گذاری‌ها پس از آغاز انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ باعث شد که اسرائیل نوار را محاصره کند و در نهایت settlements را در آنجا رها کند . وقتی حماس قدرت را از مقامات فلسطینی پس از یک جنگ داخلی یک هفته‌ای در سال ۲۰۰۷ به دست آورد ، اسرائیل محاصره را تحمیل کرد و به شدت سفر و تجارت را محدود کرد .

تا سال ۲۰۱۷ ، پس از سه جنگ با اسرائیل ، اقتصاد غزه یک هرج و مرج بود و رئیس اداره ، محمود عباس ، مصمم بود که حماس را به پایان برساند . او هزاران کارگر غزه را کنار گذاشت و به مدت چند ساعت برق را قطع کرد .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :