اما هیچ سرباز اسرائیلی تیراندازی‌های اتفاقی را گزارش نکرده است. ارتش اعلام کرد که پس از این گزارش‌ها حاکی از آن است که تک تیراندازان چهار مرد را هدف قرار داده و آن‌ها را هدف قرار داده‌اند .
تایمز اولین ، سوم و چهارم این معترضان را پیدا کرد که هر کدام دقیقا ً در زمانی که ارتش گفت که آن‌ها کشته شده‌اند . اما تایمز نتوانست توصیف ارتش از فرد دوم را تایید کند که گفته می‌شد که این عکس با زمانی که خانم نجار کشته شد مطابقت دارد .
ارتش گفت که مردی بود با پیراهن زرد که داشت سنگ پرتاب می‌کرد و نرده‌ها را می‌کشید . اما تنها مردی که در یک پیراهن زرد نزدیک خط آتش نشسته بود این کار را نمی‌کرد . او حدود ۱۲۰ یارد دورتر از نرده‌ها ایستاد و تهدید نکرد .
حتی اگر این مرد یک هدف قانونی داشته باشد ، این سوال باقی می‌ماند که پزشکان پشت سر او ایستاده‌اند .
snipers سابق اسرائیل و آمریکایی گفتند که اگر کسی که یک هدف مشروع نداشته باشد می‌تواند در معرض خطر قرار گیرد ، خودکشی خواهد کرد . قتل بی‌ملاحظه نیز می‌تواند یک جرم جنگی باشد .
پروفسور رایان گودمن ، متخصص دانشگاه نیویورک در مورد قوانین جنگ ، که مشاور ویژه پنتاگون در مورد جنایات جنگی و هدف قرار دادن قوانین بود ، گفت که کلید موفقیت جنگ این است که آیا تک‌تیرانداز از خطر بزرگی آگاه بود که غیر نظامیان آسیب می‌بینند یا نه.
آقای گودمن گفت : " قوانین جنگ نمی‌خواهند هیچ پرسنل نظامی به عمد در مسیر پزشکان آتش بگیرند . دارم می‌گویم که از خط عبور می‌کند ."
مراسم تدفین خانم نجار در Gaza.Cred سالم هاوس برای نیویورک‌تایمز
اشتباهاتی که به آن‌ها اضافه می‌شود
یک فرمانده ارشد اسرائیلی در ماه اوت به تایمز گفت که ۶۰ تا ۷۰ تن دیگر از معترضان غزه بدون قصد کشته شده‌اند ، حدود نیمی از کل کشته شدگان در آن نقطه .
ارتش می‌گوید با این حال ، قوانین ارتش اسرائیل تغییر نکرده است .
متخصصان می‌گویند که تنها آن ممکن است نقض جداگانه قانون بشردوستانه بین‌المللی باشد : پس از کشته شدن کافی غیر نظامیان ، فرماندهان یک وظیفه دارند تا اطمینان حاصل کنند که به طور غیرضروری مورد هدف قرار نمی‌گیرند .
نوام Lubell ، استاد قانون مبارزه مسلحانه در دانشگاه اسکس ، گفت : " شما حق گفتن " Oops " را از دست می‌دهید .
تعداد زیاد قتل‌های تصادفی و عدم موفقیت اسرائیل در تطبیق قوانین درگیری در واکنش ، این سوال را مطرح می‌کنند که آیا آن‌ها یک حشره هستند یا یکی از ویژگی‌های سیاست آن .
سرهنگ Conricus گفت که تمام کسانی که به طور غیر عمد کشته شده‌اند ، به طور غیر عمد به ضرب گلوله کشته شده‌اند . وی گفت که برخی اوقات سربازان به پای افرادی که هدفشان اهداف قانونی بودند ، حمله کرده بودند ، اما به جای زخمی کردن آن‌ها ، آن‌ها را کشتند .
اسرائیل اعضای یک بازی منصفانه حماس را در نظر می‌گیرد که آیا آن‌ها مسلح هستند یا نه ، تفسیری از قانون بین‌المللی که به طور جهانی پذیرفته نمی‌شود .
سرهنگ Conricus همچنین گفت که قوانین درگیری صرفا ً یک حد بالایی برای استفاده از زور است و ارتش کاره‌ای دیگری را انجام می‌دهد ، مانند نیروهای آموزشی که برای اولین بار به نرده اختصاص داده می‌شوند تا تلفات غیر نظامی را خنثی کنند .
وکلای نظامی اسرائیل تصدیق کردند که یک سو رفتار صورت‌گرفته است ، اما گفت که هیچ سرباز مظنون به کشتن عمدی کسی نیست که می‌دانند آن‌ها نباید این کار را بکنند .
در روز ۲۹ اکتبر ، نزدیک به پنج ماه پس از کشته شدن وی ، دادستان‌کل اسراییل شروع به تحقیق جنایی در مورد مرگ خانم نجار کرد .
اما فرمانده ارشد در ماه اوت به تایمز گفت که هیچ گونه ضبط عکس از طرف اسرائیلی وجود ندارد . او دقیقا ً زمانی که خانم نجار مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود هیچ ایده‌ای نداشت . او این را از تایمز یاد گرفت .
سرهنگ Conricus گفت : " به نظر می‌رسد که اسرائیل می‌خواهد بگوید که محافظت از مرز آن یک کار کثیف است " متاسفانه ، " در شرایطی مانند این ، حوادث رخ می‌دهند و نتایج ناخواسته رخ می‌دهند ."

ساعت ۶ : ۳۷ بعد از ظهر

ک
منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :