برای ارتش میانمار ، Bloodletting قومی کلید قدرت و ریچز است .
یک رژه نظامی در پایتخت میانمار ، Naypyidaw ، در ماه مارس . ارتش در طی هفت دهه گذشته خود را با صندوق its itSoe Tun / رویترز درگیر کرده‌است .
نوشته ریچارد سی . چراگاه
۲۷ ژانویه ۲۰۱۸
YANGON ، میانمار - برای ارتش میانمار ، مبارزه با قساوتی که به راه انداخته تا صدها هزار تن از مسلمانان Rohingya را از کشور بیرون براند هیچ نوآوری نیست . این نیرو ۷۶ سال پیش در خون به دنیا آمد و از آن زمان تا کنون بوده‌است .
بنیانگذاران آن ، که به نام سی Comrades مشهور بودند ، ارتش را در سال ۱۹۴۱ با یک مراسم هولناک در بانکوک تشکیل دادند ، جایی که آن‌ها خون یکدیگر را با یک سرنگ کشیدند ، آن را با یک کاسه نقره‌ای مخلوط کردند و آن را نوشیدند تا تعهد وفاداری آن‌ها را به پایان برسانند.
ارتشی که آن‌ها تشکیل دادند ، کشور را به استقلال در سال ۱۹۴۸ هدایت کردند . اما به جز برای یک دوره کوتاه و اولیه صلح ، آن هفت دهه گذشته را با مردم خود درگیر کرده‌است .
ارتش که به عنوان the شناخته می‌شود ، قدرت را از دولت غیر نظامی برمه به عنوان کشور در سال ۱۹۶۲ به دست گرفت . ارتش هزاران نفر از معترضان را در سال ۱۹۸۸ کشت و یک قیام مردمی دیگر را در سال ۲۰۰۷ سرکوب کرد .
در مبارزه دائمی با اقلیت‌های قومی ، Tatmadaw میلیون ‌ها نفر را آواره کرده‌است در حالی که میلیاردها دلار سود از معادن یشم ، جنگل‌های ساج و دیگر منابع طبیعی به دست آورده‌است . استراتژی آن مبارزه با شورشیان نژادی در حالت توقف ، مدیریت درگیری‌ها از طریق آتش‌بس و غنی‌سازی officers بوده‌است .
Zachary Abuza ، استاد کالج جنگ ملی در واشنگتن ، گفت : " هیچ حسی از نیاز به تسخیر قلب و ذهن‌ها وجود نداشته است . و تا آن زمان ، کاره‌ای کمی وجود دارد که آن‌ها انجام نخواهند داد ."
اگر چه این کشور خود را حامی مردم میانمار در خود نگه می‌دارد، ارتش تاریخ طولانی کشتار غیر نظامیان ، شکنجه دادن و اعدام زندانیان ، ارتکاب به تجاوز ، conscripting سرباز را به عنوان باربران و راه رفتن غیر نظامیان برای سفر به مین‌های زمینی دارد .
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .
آنگ سان سو کی ، در حال سخنرانی در یک تظاهرات antimilitary در Yangon ، بزرگ‌ترین شهر میانمار در سال ۱۹۸۸ . ارتش هزاران نفر از معترضین را در آن سال کشت تا power.Cred itAgence فرانسه - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )
پس از دهه‌ها اجرای یک دولت منفور منزوی ، ارتش شروع به شل شدن در سال ۲۰۱۰ کرد و به انتخابات اجازه داد و به تدریج قدرت رهبران مدنی را در مورد خدمات عمومی ، امور خارجه و سیاست اقتصادی به دست آورد . همچنین اجازه دسترسی عمومی به اینترنت و فروش انبوه تلفن‌های همراه را داد .
این حرکت ، با هدف احیای اقتصاد در حال کش‌مکش ، میانمار را به رسمیت شناخت و آمریکا و اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا تحریم‌های اقتصادی را از بین ببرد.
اما تحت قانون اساسی که در سال ۲۰۰۸ اعمال شد ، دولت به طور یک جانبه یک چهارم پارلمان را منصوب می‌کند و فرمانده‌کل کنترل بر بسیاری از موسسات کلیدی از جمله ماموران پلیس و ماموران مرزی را حفظ می‌کند . و بیرحمی علیه اقلیت‌ها همچنان ادامه دارد.
دیوید Mathieson ، یک تحلیلگر مستقل در Yangon ، بزرگ‌ترین شهر میانمار ، گفت : " The یک نهاد unreconstructed و پشیمان است که به هسته آن توهین می‌کند . "

طرد خشونت‌آمیز of از Rakhine به عنوان پاک‌سازی قومی توسط ایالات‌متحده و سازمان ملل محکوم شده‌است . طرفداران حقوق بشر خواستار دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه شدند تا درباره پرونده جنایت علیه بشریت تحقیق کنند .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :