حمله به رژه نظامی در ایران دست‌کم ۲۱ تن را کشت
ویدئو
حمله مردان مسلح به رژه نظامی در ایران
این حمله در شهر اهواز صورت گرفت . خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
نوشته ریچارد پرز - صخره
ای .
به گفته رسانه‌های دولتی , مردان مسلح روز شنبه در حمله‌ای به یک رژه نظامی در یک استان ناآرام ایران که خانه اغلب اقلیت عرب کشور است , دست‌کم دو نفر را کشتند و روز شنبه زخمی شدند .
آژانس خبری جمهوری اسلامی آمار کشته شدگان را در رژه در جنوب غربی ایران گزارش داد و افزود که با بسیاری از زخمیان در شرایط بحرانی , انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد .
خبرگزاری‌ها گزارش دادند که کشتگان و زخمی‌ها ترکیبی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناظران غیرنظامی بودند . آن‌ها شامل خانواده‌هایی بودند که برای تماشای رژه سالانه ارتش گرد هم آمده بودند .
گزارش‌ها حاکی از آن است که چهار مرد مسلح یونیفرم نظامی به تن داشتند و نیروهای امنیتی دو نفر را کشته و دو نفر دیگر را دستگیر کردند .
براساس گزارش‌های خبری , برخی از مقامات جدایی طلبان عرب را مسئول این حمله دانستند . تلویزیون دولتی این مهاجمان را " تکفیری " توصیف کرد که اغلب برای توصیف مبارزان دولت اسلامی استفاده می‌شد . هم دولت اسلامی و هم گروه جدایی‌طلب , اهواز مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند .
وزیر خارجه ایران , محمد جواد ظریف , در توئیتر نوشت که " تروریست‌های استخدام , آموزش‌دیده , مسلح و پرداخت‌شده توسط یک رژیم خارجی " مسئول بودند . او گفت : " ایران حامی تروریسم منطقه‌ای و مدیران ارشد ایالات‌متحده است . "
تروریست‌ها توسط یک رژیم خارجی آموزش‌دیده , آموزش‌دیده , مسلح و پرداخت شده‌اند. کودکان و کودکان در میان کشتگان بودند. ایران حامیان تروریسم منطقه‌ای و رهبران ایالات‌متحده را مسئول چنین حملاتی می‌داند . ایران به سرعت و قاطعانه در دفاع از زندگی ایران پاسخ خواهد داد . باب
جواد ظریف
یک ژنرال ایرانی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت که مردان مسلح توسط دو کشور خلیج‌فارس آموزش داده شده‌بودند اما نام آن‌ها را ذکر نکرد . عربستان‌سعودی و متحدان خلیج‌فارس رقبای ایران برای قدرت و نفوذ در سراسر خاورمیانه هستند .
سربازان زخمی در صحنه حمله . مقامات مسئول جدایی طلبان عرب و سازمان ملل متحد ( محمدی محمدی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
گزارش‌ها و عکس‌هایی که به صورت آنلاین منتشر شده‌است , حاکی از این حمله و پس از آن است - غیرنظامیان و سربازان پیاده به پیاده‌رو , فریاد می‌زدند و فرار می‌کردند , زیرا صدای شلیک گلوله در پس‌زمینه شنیده می‌شد و سپس بازماندگان زخمی و زخمی از جمله کودکان را باخود حمل می‌کرد .
تصاویر دیگری که در ابتدا در کانال تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ایران پخش شد , نشان داد که تیراندازی آغاز شد . در این کلیپ , سربازان یونیفرم پشت سر هم رژه می‌رفتند و روزنامه نگاران در حال تماشای رژه بودند که صدای شلیک گلوله شنیده شد . آن‌هایی که در صف رژه ایستاده بودند, پیش از آن که دیوانه‌وار شروع به فرار و فرار کنند , به دنبال آن‌ها می‌گشتند .
حمله تروریستی به یک رژه نظامی در شهر جنوبی شهر اهواز
تی . تی .
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مردان مسلح تلاش کرده و نتوانسته اند به ایستگاه بازرسی در یک بولوار گسترده برسند که در آن فرماندهان نظامی در حال تماشای رژه بودند .
در روز شنبه چندین رژه نظامی در سراسر کشور برگزار شد تا سالگرد آغاز جنگ با عراق را گرامی بدارند . رژه سالانه که سالانه در سراسر کشور برگزار می‌شود , مشابه روز یادبود در ایالات‌متحده است .

ابوالفضل میبدی , یکی از سخنگویان ارشد نیروهای مسلح ایران , به سازمان صدا و سیما گفت که مقامات بر این باور هستند که مهاجمان چند روز قبل از این رویداد , سلاح‌های خود را در امتداد مسیر راهپیمایی پنهان کرده بودند .


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :