روابط بین گروه‌های مسلح نظامی و مسلح یک منطقه بی‌قانون در امتداد مرز چین ایجاد کرده‌است که به یکی از سودمندترین مناطق تولید کننده مواد مخدر تبدیل شده‌است .
میلیاردها دلار به ارزش هروئین و به طور فزاینده‌ای ، متامفتامین به آنجا آورده می‌شود و از طریق جاده‌ها و بنادر تحت کنترل میانمار به خارج قاچاق می‌شود .
 "یو برنده Htein " ، مشاور قدیمی to آنگ سان سو کی که ۱۸ سال در ارتش خدمت کرده و ۲۰ سال را در زندان برای مخالفت با دولت گذرانده است ، گفت : " ارتش خواستار صلح نیست . "
او اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ ، Thein Sein ، رئیس‌جمهور سابق که اولین رهبر غیر نظامی دوران جدید بود ، به ژنرال مین Aung Hlaing دستور داد تا حملات نظامی علیه گروه‌های نژادی را متوقف کند ، اما فایده‌ای نداشت .
او گفت : " ارتش به ارتش دستور توقف داد ، اما آن‌ها متوقف نشدند . ارتش مستقل است و هیچ‌کس نمی‌تواند بر آن‌ها تاثیر بگذارد. آن‌ها به هیچ‌کس گوش نمی‌دهند ."
رئیس‌جمهور "حسن روحانی " هنگامی که از این حمله مطلع شد ، در یک رژه در تهران شرکت کرد . این فیلم که از تلویزیون دولتی پخش می‌شود نشان می‌دهد که روحانی در کنار چندین مقام نظامی ایستاده‌است که رژه رفتن در پایتخت را قبل از اینکه به آرامی از روی یک سکوی تماشا برای شنیدن این حمله عبور کند ، تماشا می‌کنند .
وی قول داد که در پیامی که از سوی آژانس خبری جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی صادر شده‌است ، مسئول رسیدگی و پاسخگویی آن‌ها باشد . از طریق همین خبرگزاری ، آیت‌الله علی خامنه‌ای ، رهبر عالی کشور ، به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت گفت و ایالات‌متحده را به دخالت متهم نمود .
وی در بیانیه‌ای که در وب سایت این سازمان منتشر شد ، گفت : " این جنایت ادامه توطئه کشورهای تحت حمایت ایالات‌متحده در منطقه است که خود را هدف ایجاد ناامنی در کشور محبوب خود قرار داده‌است ."
پوشش دادن در نزدیکی صحنه حمله . آژانس‌های خبری گزارش دادند که چهار مرد مسلح به خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
وی ادامه داد تا نهاده‌ای اطلاعاتی ایران را وادار کند تا سازمان‌های جنایی را پشت این حمله به پیشگاه عدالت بیاورند .
مقامات دولتی ، از جمله اولین معاون رئیس‌جمهور این کشور ، Eshaq Jahangiri ، Al را به ادعاهای دولت اسلامی متهم کرده‌اند .
آقای Jahangiri در بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی خود منتشر کرد نوشت : " بدون شک ، این نوع اقدامات جنایی عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم روشن‌تر می‌سازند ." او بعدها از سوی آژانس خبری جمهوری اسلامی نقل شد و " تروریست‌های مجرم " را به خاطر " اقدامات غیرانسانی " خود محکوم کرد .
ایران ، اکثریت مسلمان شیعه که توسط روحانیون شیعه اداره می‌شود ، حملات متعدد ستیزه جویان سنی یا گروه‌های اقلیت قومی را متحمل شده‌است ، اگر چه تعداد کمی از آن‌ها روز شنبه مرگبار هستند .
دولت اغلب کشورهای همسایه را به حاکمیت سنی متهم می‌کند - و برخی اوقات ایالات‌متحده و اسرائیل - از تروریسم در خاک خود حمایت می‌کنند . جنگ داخلی در یمن به یک جنگ غیر مجاز می باشد بین ایران ، حمایت از نیروهای شیعی و عربستان‌سعودی و متحد نزدیک آن در امارات‌متحده‌عربی تبدیل شده‌است .
در سال گذشته دو حمله همزمان در تهران منجر به کشته شدن ۱۷ تن و زخمی شدن حدود ۵۰ تن گردید. دولت اسلامی مسئولیت آن حملات را برعهده گرفته‌است که دولت تایید کرده‌است .

یک گروه ستیزه‌جوی سنی دیگر در سال ۲۰۱۰ در مسجدی در زاهدان در جنوب شرقی ایران بمب‌گذاری انتحاری انجام داد و ۲۷ نفر را کشت و صدها تن را زخمی کرد.


منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :