اهواز ، شهری با بیش از یک میلیون نفر و مرکز استان خوزستان ، اخیرا ً مرکز اعتراضات antigovernment بوده‌است که از خشکسالی ، طوفان‌های گرد و خاک ، بیکاری و آلودگی هوا رنج می‌برد . این استان که هم‌مرز با عراق با غرب و خلیج‌فارس تا جنوب است بر تولید نفت ایران تسلط دارد ، اما ساکنان شکایت کرده‌اند که به اندازه کافی پول در آنجا سرمایه‌گذاری نشده است.
گروه‌های جدایی‌طلب عرب سال‌ها است که در منطقه فعالیت می‌کنند و حملات قبلی به آن‌ها نسبت‌داده شده‌است .
ارتش اسرائیل پس از یک شبه آتش موشک به غزه حمله می‌کند
تهیه‌شده توسط آسوشیتد پرس
۷ ژانویه ۲۰۱۹
اورشلیم - ارتش اسرائیل در واکنش به شلیک راکت به اسرائیل به مواضع حماس در غزه حمله کرده‌است .
ارتش می‌گوید که در اوایل روز دوشنبه یک اردوگاه شبه‌نظامی را در نوار غزه شمالی هدف قرار داد . این انفجار یک حمله راکتی شبانه به شهر دوشنبه را دنبال کرد . این موشک توسط سیستم دفاعی Israel's Iron متوقف شد . هیچ جراحتی در دو طرف گزارش نشده است .
این تبادل دو ماه پس از موج عظیمی از حملات راکتی به تلافی جویانه اسرائیل رخ داد و نزدیک بود منطقه را به جنگ دیگری بکشاند . اسرائیل و حماس در طول یک دهه گذشته با سه جنگ جنگیده‌اند .
ارتش اسرائیل می‌گوید حماس مسئول تمام موشک‌های ناشی از خاک خود است . حماس از زمانی که کنترل منطقه ساحلی را در سال ۲۰۰۷ به دست گرفت ، بر غزه حکومت کرده‌است .
ارتش بریتانیا سقف سقف را از خانه Skripals حذف می‌کند
تهیه‌شده توسط آسوشیتد پرس
۸ ژانویه ۲۰۱۹
لندن - متخصصان نظامی انگلیسی قصد دارند سقف خانه‌ای را که جاسوس سابق روسیه و دخترش در معرض تهدید مرگبار nerve قرار دارند ، از بین ببرند .
شورای Wiltshire به همسایگان سرگئی و Yulia Skripal در سال زبری که به آن‌ها در مورد آلودگی‌زدایی گسترده هشدار داد ، نامه نوشته‌است .
The در ۵ مارس فرو ریخت ، اما از مسمومیت جان سالم بدر برد که بریتانیا آن را به دولت روسیه متهم کرده‌است .
مقامات می‌گویند که پاک‌سازی عمیق منطقه سقف ممکن است تا چهار ماه طول بکشد . آن‌ها افزودند که مواد از خانه به دور و بر روی سایت بسته‌بندی و بسته خواهد شد و سپس ایمن خواهد شد .
وزارت محیط‌زیست ، غذا و امور روستایی می‌گوید که این خانه " کاملا ً تعمیر خواهد شد و به حالت مناسب بازگشت تا در آن زندگی کند ."
آقای ترامپ به Jeanine Pirro ، مجری اخبار فاکس که همچنین یکی از دوستان شخصی رئیس‌جمهور است ، در یک مصاحبه تلفنی در شب شنبه گفت : " من ماه‌ها خانه سفید را ترک نکردم . " در حقیقت ، اوایل هفته ، آقای ترامپ به مرز تگزاس سفر کرد .
در روز دوشنبه ، آقای ترامپ بار دیگر حضور فیزیکی خود را در واشنگتن به عنوان یک نقطه فروش برجسته کرد و گفت : " من تمام آخر هفته اینجا بوده‌ام ، بسیاری از دموکرات‌ها در پورتوریکو چیزی را جشن گرفتند . نمی‌دانم ، شاید آن‌ها تعطیلی را جشن گرفته باشند."
یک سخنگو گفت که در حالی که حدود ۳۰ قانون گذار دموکرات که اغلب آن‌ها اعضای کنگره انجمن اسپانیولی کنگره هستند ، آخر هفته را در یک بازگشت سالانه زمستانی در پورتوریکو سپری کردند ، خانم پلوسی تمام تعطیلات آخر هفته را در واشنگتن گذراند .
به گفته مشاوران ، آقای ترامپ هنوز معتقد است که او دست سنا را در اختیار دموکرات‌ها قرار داده‌است . اما مردم در کاخ سفید به طور فزاینده‌ای نگران تعطیلی هستند و نظرسنجی‌های افکار عمومی نشان داده‌اند که اکثر مردم کشور مقصر اصلی آقای ترامپ هستند .

براساس نظرسنجی واشنگتن‌پست و ABC که بین ۸ تا ۱۱ ژانویه برگزار شد ، حدود ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها آقای ترامپ و جمهوری خواهان را به طور عمده مقصر تعطیلی می‌دانند . تنها ۲۹ درصد دموکرات‌ها را در کنگره برای تعطیلی بخشی دولت مقصر می‌دانند که ۸۰۰، ۰۰۰ کارمند فدرال را که بدون حقوق کار می‌کنند و یا از کار بی‌کار شده‌اند ، ترک کرده‌است .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :