گابون برای تلاش برای کودتا نظامی در غیاب President's تلاش می‌کند .
به رویترز
۷ ژانویه ۲۰۱۹
libreville - گابون تلاشی برای کودتای نظامی در روز دوشنبه را خنثی کرد، دو توطئه گران مظنون را کشت و هفت نفر دیگر را تنها چند ساعت پس از اینکه آن‌ها از رادیو ایالتی در تلاش برای پایان دادن به ۵۰ سال حکمرانی توسط خانواده رئیس‌جمهور علی Bongo's گرفتند ، کشتند .
Guy Bertrand ، سخنگوی دولت ، مرگ و دستگیری را پس از اینکه سربازان به طور خلاصه ایستگاه رادیویی را توقیف کردند و پیامی را پخش کرد ، اعلام کرد که بونگو دیگر پس از سکته در عربستان‌سعودی در ماه اکتبر ، دیگر برای کار مناسب نیست .
تحلیلگران می‌گویند که شکست سریع کودتای Monday's و فقدان حمایت گسترده نشان‌دهنده تلاش‌های بیشتر برای سرنگونی بونگو است . اما این تلاش به تنهایی نشان‌دهنده ناامیدی رو به رشدی است که دولت با اجازه مرخصی پزشکی President's ضعیف شده‌است .
در ۳۱ دسامبر ، در یکی از اولین حضورش در تلویزیون از زمان سکته ، بونگو ۵۹ ساله سخنرانی خود را بیان کرد و او نتوانست بازوی راستش را حرکت دهد . روشن نیست که آیا قادر به راه رفتن است یا خیر. او از ماه نوامبر در مراکش بوده‌است تا به درمان ادامه دهد .
در یک پیام رادیویی در ساعت ۴ : ۳۰ صبح ( ۰۳۳۰ به وقت گرینویچ ) ، ستوان کلی Ondo اوبیانگ که خود را بعنوان یک افسر گارد ریاست‌جمهوری توصیف می‌کند، گفت : " تردیدهای تقویت‌شده در مورد توانایی president's برای ادامه دادن به مسئولیت‌های دفتر او " .
در بیرون ایستگاه رادیویی ، سربازان وفادار به وفاداران برای متفرق کردن حدود ۳۰۰ نفر که برای حمایت از تلاش برای کودتا به خیابان‌ها آمده بودند گاز اشک‌آور شلیک کردند . هلی‌کوپترها بالای سرمان می‌چرخیدند و حضور پلیس و ارتش قوی در خیابان‌ها دیده می‌شد .
با این وجود ، بیشتر سرمایه beachside آرام بود و یک سخنگوی دولت گفت که وضعیت پس از دستگیری‌ها تحت کنترل است . به گفته ساکنان ، دسترسی به اینترنت قطع شده‌بود .
او گفت : " دولت در حال انجام است . این موسسات در حال اجرا هستند ."
خانواده بونگو از سال ۱۹۶۷ بر کشور تولید نفت حاکم بوده‌است . بونگو پس از مرگ پدرش عمر ، که در سال ۲۰۰۹ درگذشت ، رئیس‌جمهور بوده‌است . انتخاب مجدد او در سال ۲۰۱۶ با ادعای تقلب و اعتراضات خشونت‌آمیز خراب شد .
اقتصاد از درآمده‌ای نفتی بسیار طولانی بود ، که بیشتر آن‌ها به نخبگان پول‌دار رفتند در حالی که بیشتر این دو میلیون نفر در فقر عمیق زندگی می‌کنند . در "لیبرویل " ، هتل‌های گران‌قیمت غربی از اقیانوس اطلس تا غرب و کلبه‌های تپه capital's تا شرق چشم‌پوشی می‌کنند .
افت شدید در تولید نفت و قیمت‌ها در سال‌های اخیر باعث فشرده شدن درآمدها ، افزایش بدهی‌ها و افزایش نارضایتی شده‌است . اعتصاب کارگران نفتی رایج‌تر شده‌است . رشد اقتصادی در سال گذشته ۲ درصد بوده‌است و از ۷ درصد در سال ۲۰۱۱ به میزان ۷ درصد کاهش داشته‌است .
اداره اطلاعات ریسک تجارت آفریقا در یک گزارش گفت که این کودتا " ناامیدی گسترده اجتماعی - اقتصادی و سیاسی با رهبری Gabon's را نشان می‌دهد ، که به دلیل تضعیف قدرت رئیس‌جمهور قدرتمند آن تضعیف شده‌است ."
جامعه بین‌المللی اقدام برای کودتا ، از جمله حاکم مستعمراتی سابق ، که شهروندان ۸، ۹۰۰ را که در گابن برای جلوگیری از حرکت در اطراف لیبرویل ثبت شده‌بودند را محکوم کرد .
Agnes فون Muhll ، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ، گفت : " ثبات سیاسی تنها می‌تواند با رعایت مقررات قانون اساسی آن تضمین شود ."
موسی Faki Mahamat ، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ، تاکید مجدد بر " عدم پذیرش کامل همه تغییرات اساسی بر خلاف قانون اساسی " را تایید کرد .
انتخابات DISPUTED
در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود ، Ondo در یک استودیو رادیو دیده می‌شود که لباس نظامی می‌پوشند و یک کلاه بره سبز در حالی که این بیانیه را می‌خواند دیده می‌شود . دو سرباز دیگر با تفنگ در پشت سر او ایستاده‌اند .

Ondo گفت که تلاش برای کودتا توسط گروهی به نام جنبش میهنی دفاعی و نیروهای امنیتی گابن علیه " کسانی که در شب ۳۱ اوت ۲۰۱۶ هموطنان جوان خود را ترور کردند " بود ، اشاره به خشونت بعد از بونگو در انتخابات مورد اختلاف اعلام شد .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :