تلویزیون العربیه اعلام کرد پنج نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند . او گفت که هدف این حمله " رهبری مهاجمان " بوده‌است .
یک منبع نظامی گفت که تمرکز این حمله , جایگاه مخصوص افسران ارشد بوده‌است .
مشخص نیست که آیا افسران از عربستان‌سعودی و امارات‌متحده‌عربی حضور داشتند , رهبران یک ائتلاف عرب سنی که در یمن مداخله کرده بودند تا تلاش کنند تا دولت هادی را که از پایتخت در صنعا برکنار شده بود , احیا کنند .
این شرکت کنندگان در ماه نوامبر گفتند که آن‌ها حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی به عربستان‌سعودی , امارات‌متحده‌عربی و متحدان یمن خود را متوقف کرده‌اند , اما تنش‌ها اخیرا ً بر سر چگونگی پیاده‌سازی یک قرارداد حمایت‌شده از سوی دولت در حدیده منتشر شده‌است .
دولت و دولت حمایت سعودی توافق کردند که در ماه دسامبر پس از ماه‌ها دیپلماسی و فشار غرب , در مذاکرات صلح در سوئد دست بکشند .
این آتش‌بس تنها در استان حدیده بکار می‌رود , اما سفیر انگلیس در یمن , مایکل آرون , روز پنجشنبه در تویی‌تر نوشت که افزایش هر جایی در یمن " به روح توافقنامه استکهلم " می‌رود .
اجرای این معامله , اولین پیشرفت در تلاش‌های صلح در پنج سال , به گونه‌ای متوقف شده‌است که طرفین در مورد کنترل حدیده پس از عقب‌نشینی مخالف هستند .
فرستاده ویژه, مارتین گریفیث , از این خشونت ابراز نگرانی کرد و از همه احزاب خواست تا مانع از ادامه روند صلح شوند .
محمد علی روحانی , رئیس کمیته عالی انقلاب اسلامی , گفت که این گروه هنوز به توافق در سوئد متعهد است .
یمن پس از ناآرامی‌های طرفدار دموکراسی , علی عبدالله صالح , رئیس‌جمهور سابق , را مجبور به استعفا کرد . هادی برای ریاست یک دولت انتقالی انتخاب شد , اما پس از اینکه مجلس سنا صنعا را گرفت , او به تبعید در عربستان‌سعودی رفت .
طالبان هر گونه کمک از ایران را انکار می‌کنند و می‌گویند که آن‌ها انقلابی را علیه فساد به راه انداخته‌اند .
( گزارش توسط محمد سعید و عزیز المصری , ویرایش توسط کوین مک گری و رابین فری )
براساس یک نظرسنجی منتشره از سوی واشنگتون پس از بی سی بی سی ای که بین دو کشور برگزار شد , حدود ۹۰ درصد از آمریکایی‌ها شاهد ترامپ و جمهوری خواهان هستند . تنها ۴۹ درصد دموکرات‌ها را در کنگره به دلیل تعطیلی نسبی دولت که کارمندان فدرال را ترک کرده‌اند سرزنش کرد .
به گفته رابرت س . مولر سوم را می ‌توان در هفته‌های آتی به وزارت دادگستری تحویل داد . آقای ترامپ با توجه به گزارش افرادی که با او صحبت کرده‌اند , به هیجان آمده , حتی زمانی که مشاوران سعی کرده‌اند آنچه را که ممکن است در آن باشند نشان دهند .
بونگو رای‌گیری را با کم‌تر از رای آرا برنده شد , که جرقه درگیری‌های مرگبار بین معترضان و پلیس را در طی آن آتش زد .
جود آستین از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفت : " سابقه رئیس‌جمهور بونگو به عنوان وزیر دفاع در زمان پدرش این احتمال را پایین می‌آورد که رهبری نظامی کنونی حامی خلع اوست . "
فرانسه نیروی دائمی سربازان در گابون را دارد . ایالات‌متحده آمریکا همچنین در هفته گذشته در واکنش به خشونت احتمالی جمهوری دموکراتیک کنگو پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور کنگو , به اتیوپی فرستاده شد .
دولت‌های خارجی اغلب به بونگو و اعضای دولت فساد و اتهاماتی که انکار کرده‌اند , مشکوک هستند . در طول حکومت پدرش , گابن ستونی از نفوذ بود که به شرکت‌های فرانسوی امکان دسترسی به حاکمان عرب را می‌داد .

بدهی دولت بر حسب دلار بر حسب دلار در اوایل تجارت سقوط کرد , و هر دو اوراق‌قرضه برجسته حدود ۴ سنت در دلار از دست دادند . با این حال , قیمت در اواخر صبح بهبود یافت و اوراق‌قرضه حدود نیم درصد کم‌تر بود .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :