ارتش اسراییل با تهدید کره‌شمالی در پی سلاح‌های بحث‌برانگیز است .
سربازان آمریکایی یک توپ به افغانستان شلیک کردند .
نوشته جان مک گری
ای .
پس از اینکه پنتاگون از تعهد طولانی‌مدت برای از بین بردن انبارهای مهمات خوشه‌ای موجود فرار کرد , ارتش با قدرت تجدید قوا برای بدست آوردن حداقل سه نسخه جدید از سلاح برای توپخانه خود پیش می‌رود . در اواخر سال گذشته , دولت ترامپ یک سیاست وزارت دفاع را لغو کرد که توانایی ارتش را برای استفاده از مهمات خوشه‌ای محدود کرد , که در کنفرانسی در روز جمعه در آرلینگتون , va . معاون وزیر دفاع به طور خاص به تهدید کره‌شمالی نسبت داد .
مهمات خوشه‌ای نوعی سلاح هستند که سلاح‌های کوچک‌تر را در یک منطقه هدف توزیع می‌کنند . آن‌ها توسط قانون گذاران و گروه‌های کنترل سلاح برای صدمه به غیرنظامیان حتی دهه‌ها پس از پایان درگیری‌ها محکوم شده‌اند . سیاست رها شده که اکنون رها شده بود , توسط رابرت گیتس , وزیر دفاع در آن زمان , مورد استفاده قرار گرفت . تغییر سیاست خارجی نشان داد که مهمات خوشه‌ای به تازگی تولید شده باید دارای نرخ بالای 70 / 10 درصد یا کم‌تر باشد , اما استفاده از مهمات خوشه‌ای قدیمی‌تر را با نرخ‌های بالاتر افزایش داد , که به ایالات‌متحده اجازه داد تا انبار مهمات خوشه‌ای بزرگ خود را حفظ کند . ارتش از آن زمان تاکنون تلاش‌های خود را برای یافتن مدل‌های جدیدتر مهمات انجام داده‌است .
یمنی‌ها بقایای چیزی را حمل می‌کنند که به نظر می‌رسد یک بمب خوشه‌ای در طی تظاهرات در صنعا , یمن است .
بنا به گفته مقامات نظامی , نسل جدید سلاح‌هایی که پنتاگون به دنبال خرید می‌باشد , طراحی شده‌است تا خودروهای زرهی را به طور انتخابی از بین ببرد و یا خود را غیرفعال کند یا آن را غیرفعال کند که به لحاظ نظری کم‌تر از نسخه‌های قدیمی‌تر سلاح برای آسیب رساندن به غیرنظامیان باشد . اما تکنسین‌های بمب که برای همیشه بعنوان مسلح و قادر به انفجار آموزش می‌بینند , می‌گویند که چنین ویژگی‌های ایمنی ذاتا ً غیرقابل اطمینان هستند , زیرا سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی ساخته‌شده در این سیستم می‌توانند شکست بخورند .

ارتش ایالات‌متحده در بسیاری از مناطق درگیری از جمله ویتنام , لائوس , خلیج‌فارس و یوگسلاوی سابق استفاده کرده‌است . آن‌ها همچنین در جنگ‌های افغانستان و عراق و نیز حملات موشکی دریایی در یمن مورد استفاده قرار گرفتند . بسیاری از این سلاح‌ها نتوانست منفجر شود و زمین را با " مین‌های زمینی بالفعل " پر کند . این سلاح‌ها همچنین در هر جنگی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند به نیروهای آمریکایی صدمه زده‌اند . در جنگ خلیج‌فارس , در طول اولین جنگ خلیج‌فارس , ارتش بیش از ۴۰۰ موشک - مهمات را به عراق و کویت پرتاب کرد که هر یک حاوی یک موشک ضد گلوله بود . نیروهای آمریکایی همچنین ده‌ها هزار بمب خوشه‌ای دیگر را به آتش کشیدند و ده‌ها هزار توپ جنگی را به نیروهای عراقی شلیک کردند . در واقع , دفتر پاسخگویی دولت گزارش داد که در طول و پس از طوفان صحرا توسط یک خوشه منفجر نشده که توسط ایالات‌متحده سقوط کرده بود , اعضای سرویس آمریکایی کشته و زخمی شدند . سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه‌ای خطاب به تایمز در رابطه با پتانسیل موارد مشابه کشتن نیروهای خودی با سیستم‌های جدید , گفت : " این دپارتمان تعیین کرده‌است که وضعیت‌های هدف مشخصی وجود دارند که در آن‌ها جان اعضای خدمات آمریکایی را می‌توان از طریق استفاده از مهمات خوشه‌ای نجات داد در حالی که کاهش خطر برای جمعیت‌های غیرنظامی را کاهش می‌دهد . " این اداره به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی ادامه خواهد داد که خطر آسیب وثیقه را کاهش می‌دهد . "

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :