یک سرباز ارتش افغان در کابل پایتخت یکی از مراکز جمعیت شهری است که تغییر در استراتژی به معنای safeguard.Cred اسماعیل / رویترز است.
در حدود هر هفته بسیاری از نیروهای افغان در حملات طالبان به ایست‌های بازرسی دورافتاده کشته و زخمی می‌شوند . براساس اعلام دفتر بازرس کل ، در طی سال گذشته تنها تعداد سربازان ، پلیس ، خلبانان و دیگر نیروهای امنیتی حدود ۵ درصد یا ۱۸، ۰۰۰ نفر کاهش‌یافته است.
Paul Eaton ، یک ژنرال بازنشسته ارتش دو ستاره بازنشسته که به آموزش نیروهای عراقی در سال بعد از حمله سال ۲۰۰۳ به بغداد کمک کرد ، گفت : " این یک تنش بسیار جدی است - پس از حمله سال ۲۰۰۳ به بغداد ، اما زمان آن رسیده‌است که بگوییم ما به یک نتیجه سیاسی نیاز داریم ."
آقای Eaton گفت که این برنامه قصد دارد تا ارتش افغانستان را وادار کند تا مناطق unpopulated و retrench تا شهرها را ترک کند " یک رویکرد منطقی برای تامین امنیت شهرها و تامین فرصت سیاسی برای کار با طالبان است ."
استراتژی عقب‌نشینی به شدت از طرح نظامی آقای اوباما در افغانستان پس از آغاز خروج سربازان از خطوط مقدم در سال ۲۰۱۴ ، استفاده می‌کند .
در زمان ریاست‌جمهوری جرج دبلیو . بوش ، و در طول اولین دوره ریاست‌جمهوری اوباما ، یک صورت فلکی از پاسگاه‌های مرزی در سراسر افغانستان ایجاد کرد و تصریح کرد که ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا با جنگ در روستاهای دور افتاده و زمین‌های زراعی مبارزه خواهد کرد .
در سال ۲۰۰۶ ارتش آمریکا مجموعه‌ای از پایگاه‌های کوچک در دره کورنگال را ایجاد کرد - تلاشی که در بخشی توسط ژنرال نیکلسون که در آن زمان سرهنگ بود برنامه‌ریزی شده‌بود .
اما در سال ۲۰۰۹ ، یک سند ارتش از " حمله به دشمن در مناطق دورافتاده " به منظور " حفاظت و توسعه مراکز بزرگ جمعیت " در شرق افغانستان اشاره کرد .
این رویکرد چند ماه بعد در سال ۲۰۱۰ زمانی آغاز شد که نیروهای آمریکایی پس از تحمل خسارات خونین در پاسگاه‌های دورافتاده شمال شرقی از دره کورنگال عقب‌نشینی کردند . با این حال ، در همان زمان ، تفنگداران دریایی ایالات‌متحده به مناطق روستایی استان هلمند سرازیر شدند و ارتش وارد قلب طالبان در قندهار شد .
در سال ۲۰۱۵ ، دولت اوباما فرماندهان افغان را تشویق کرد تا از برخی از دورافتاده‌ترین نقاط بازرسی و پاسگاه‌های مرزی که برای بازپس گیری و برگزاری آن‌ها دشوار به نظر می‌رسیدند ، دفاع کنند . این مقام گفت که ژنرال نیکلسون بعد از این که در سال ۲۰۱۶ فرماندهی را بر عهده گرفت از این ایده حمایت کرد .
اگر نیروهای افغان اکنون عقب‌نشینی کنند، دفاع از جیب دوردست کشور اغلب به پلیس محلی واگذار خواهد شد که آموزش ضعیفی نسبت به ارتش و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به خشونت طالبان دارد . در برخی مناطق ، افسران پلیس با طالبان سر و کار دارند تا از خودشان در برابر حملات محافظت کنند .
غلام سرور حیدری ، معاون سابق پلیس استان بادغیس ، گفت که نیروهای او پس از اینکه ارتش ملی افغانستان در ماه‌های گذشته پاسگاه‌های خود را ترک کرده بودند، از شهر کوچک دره آدم خیل عقب‌نشینی کردند و گفت : " ما باید ۱۰۰ نفر را از دست بدهیم تا آن منطقه را بازپس گیری کنیم ."
تقریبا ً ۱۴، ۰۰۰ نیروی ایالات‌متحده در حال حاضر در افغانستان به شهرها عقب‌نشینی کرده‌اند . برخی از آن‌ها که آموزش می‌بینند و به نیروهای افغان مشاوره می‌دهند ، به عنوان بخشی از استراتژی جنگی آقای ترامپ در پایگاه‌های خود در مناطق دور افتاده و شهرهای کوچک مستقر شده‌اند .
آقای ترامپ مدت هاست که خواستار پایان دادن به جنگ در افغانستان شده‌است و تنها با بی‌میلی توصیه جیم mattis وزیر دفاع را برای اعزام ۴، ۰۰۰ سرباز دیگر در تلاش برای ادعای پیروزی پذیرفته‌است .

دولت ترامپ همچنین به دیپلمات‌های ارشد آمریکا دستور داده‌است تا به دنبال مذاکرات مستقیم با طالبان برای انجام مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ باشند و دو مقام ارشد طالبان روز شنبه گفتند که این مذاکرات یک هفته پیش در قطر برگزار شده‌است . در صورت وقوع آن‌ها ، مذاکرات یک تغییر اساسی در سیاست آمریکا خواهد بود و به عنوان پلی برای خروج احتمالی نیروهای ایالات‌متحده از افغانستان عمل خواهد کرد .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :