ایالات‌متحده مهمات خوشه‌ای قدیمی‌تر را نگهداری خواهد کرد ، سلاحی که ۱۰۲ سازمان ممنوعه مسدود شده‌است .
اعضای نیروی هوایی کره‌جنوبی برای بار کردن بمب‌های خوشه‌ای بر روی یک جنگنده در ماه اوت در پایگاه هوایی در سوون کره‌جنوبی آماده شدند .
نویسنده : جان Ismay
۱ دسامبر ۲۰۱۷
واشنگتن - پنتاگون به ارتش ایالات‌متحده اجازه خواهد داد که بار دیگر با مهمات خوشه‌ای قدیمی‌تر خود را مسلح کند ، یک نوع سلاح که ۱۰۲ کشور به طور عمده به این دلیل ممنوع شده‌است که آن‌ها به طور نامتناسبی به غیر نظامیان آسیب می‌رسانند .
این تغییر که در یادداشت روز جمعه به تفصیل بیان شد ، ممنوعیت منتشر شده در دوران ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش را لغو کرد . بوش ، و به نظر می‌رسد یک امتیاز از سوی ایالات‌متحده است که یافتن انواع امن‌تر سلاح تا کنون با شکست مواجه شده‌است .
بیشتر مهمات خوشه‌ای آمریکایی که در خارج از کشور اشغال شده‌بود ، به نظر می‌رسید برای یک جنگ احتمالی با کره‌شمالی قرار داده شود . در توافقنامه ۲۰۰۸ ، پنتاگون ذخیره‌ای از بیش از ۱.۵ میلیون مهمات خوشه‌ای را در اختیار دارد که شامل بیش از ۹۰ میلیون بشکه نفت در کره‌جنوبی است .
مهمات خوشه‌ای شامل انواع زیادی از موشک‌ها ، بمب‌ها ، موشک‌ها و گلوله‌های توپ هستند که سلاح‌های کوچک‌تر را پراکنده می‌کنند و submunitions را بر فراز یک منطقه هدف قرار می‌دهند. برخی از dispensers می‌توانند تعداد زیادی از hundred را آزاد کنند .
اگرچه ایالات‌متحده امضا کننده پیمان بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت سلاح نیست ، اما در ژوئن ۲۰۰۸ تعهد کرد که مصرف آن‌ها را به شدت محدود کرده و خطرات را به غیر نظامیان کاهش دهد.
بحث‌هایی علیه استفاده از مهمات خوشه‌ای دو برابر است . به دلیل الگوی پراکندگی گسترده آن‌ها ، ممکن است submunitions به غیر نظامیانی حمله کنند که حتی به اهداف مورد نظر نزدیک نیستند . علاوه بر این، بسیاری از انواع submunitions موفق به انفجار مناسب در نرخ بالاتر نسبت به سلاح‌های دیگر می‌شوند که منجر به " duds " " می‌شوند که حتی سال‌ها بعد منفجر می‌شوند و غیرنظامیان را می‌کشند .
متخصصان واحد خنثی‌سازی بمب برآورد کرده‌اند که میزان مهمات خوشه‌ای از نرخ بالایی برخوردار است و حدود ۲۰ درصد است . سیاست ۲۰۰۸ که توسط وزیر دفاع در آن زمان امضا شد ، رابرت م . گیتس ، پس از ۱۰ سال ، پنتاگون را به توسعه و استفاده از مهمات خوشه‌ای داد که تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱ درصد مهمات منفجر نشده منجر نمی‌شوند . آقای گیتس روز پنجشنبه از اظهار نظر خودداری کرد .
در زمانی که او این یادداشت را امضا کرد، ارتش آمریکا تنها یک سلاح داشت که ادعا می‌کرد هدف ، شرکت BLU - ۱۰۸ سلاح Fuzed سلاح است که نیروی هوایی به طور گسترده در طول حمله سال ۲۰۰۳ به عراق به کار برد .
اما این ادعا که ۱ درصد ادعا می‌کنند به آرامی در سال ۲۰۱۶ پس از عکس‌هایی که در یمن نشان داد تعداد زیادی از سبک Weapons Fuzed را نشان داد که توسط جنگنده‌های عربستان‌سعودی حذف شدند . ایالات‌متحده این بمب‌ها را به عربستان‌سعودی داد .
Editors
ایالات‌متحده ۸ میلیارد دلار برای نیروی هوایی افغانستان اختصاص داد . هنوز Struggling .
gumbo ، خوراک کلاسیک اورلئان ، مرده‌است . زنده باد gumbo .
تایگر beetles Puritan ، " شکارچیان Vicious " ، ماه مه دوباره شکار کرد
کمی بعد ، تولید کننده این بمب ، سیستم‌های Textron اعلام کرد که تولید سلاح Fuzed را متوقف خواهد کرد . الن ام . لرد ، حالا به عنوان وزیر دفاع برای کسب ، فن‌آوری و تدارکات خدمت می‌کند . دیوید Sylvestre ، سخنگوی این شرکت ، گفت که با این وجود ، Textron هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی مجدد مهمات خوشه‌ای تولید نکرده است .

آخرین استفاده شناخته‌شده از مهمات خوشه‌ای توسط ارتش ایالات‌متحده ، حمله دسامبر ۲۰۰۹ در یمن بود که کشتی‌های جنگی نیروی دریایی چند موشک کروز حامل bomblets را پرتاب کردند . به گفته یکی از افسران ارشد نظامی آمریکایی آشنا با تصمیم به‌راه‌اندازی این حمله ، استفاده از عبارت القاعده در شبه‌جزیره عربی ، هدف این حمله " یک اردوگاه آموزشی تروریستی A.Q.A.P. " بود . افسر سابق که نخواست نامش فاش شود تا در مورد جزئیات عملیات حساس بحث و گفتگو کند گفت که ارتش بر این باور است که هیچ غیرنظامی در منطقه وجود ندارد .

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :