دیده‌بان معاهده می‌گوید که تلفات بمب‌های خوشه‌ای در سال گذشته بیش از دو برابر شده‌است
انفجار کنترل‌شده یک بمب خوشه‌ای در قلمرو شورشیان در درعا , سوریه , در ماه ژوئیه توسط پرسنل دفاعی غیرنظامی انجام شد . بیشتر تلفات مهمات در سال گذشته در سوریه بود که یکی از اعضای گروه نظارت بود .
نویسنده : rick گلدستون
ای .
تلفات مهمات خوشه‌ای , سلاح‌های غیرقانونی بین‌المللی که در مقایسه با سال گذشته , بیش از دو برابر شده , در مقایسه با سال گذشته , یک گروه خلع‌سلاح که استفاده از آن‌ها در روز پنجشنبه را زیر نظر دارد .
این گروه , گروه نیروهای ائتلاف , گفت که تقریبا ً سه نفر کشته یا زخمی شده‌اند که توسط پیمان بین‌المللی ممنوع شده‌است . بیشتر این افزایش به جنگ شش‌روزه در سوریه نسبت داده شد , جایی که استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط ارتش در اوایل درگیری مستند شد و سال گذشته با حمایت روسیه تشدید شد .
این گروه گفت که ده‌ها کشته و زخمی دیگر در سال گذشته به بمب‌گذاری به رهبری سعودی در یمن نسبت داده شد و بقایای کشنده در ( لائوس ) از بمباران شدید آمریکا در آن کشور در زمان جنگ ویتنام به خاک سپرده شد .
یافته‌های این تحقیق شامل گزارش سالانه گروه مربوط به پایبندی به کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای , معاهده منع آن‌ها می‌باشد . عهدنامه به زور وارد شد . تاکنون دو کشور معاهده را امضا کرده یا با مفاد آن موافقت کرده‌اند .
با این حال , شماری از کشورهای عمده تولید سلاح , از جمله ایالات‌متحده , روسیه , چین و اوکراین , با این پیمان امضا یا موافقت ننموده اند . تقریبا ً تمام کشورهای خاورمیانه نیز امضا یا موافقت نکرده اند .
در مجموع , نیروهای ائتلاف یکی از اعضای ائتلاف اعلام کردند که سه نفر کشته یا مجروح شده‌اند. این بمب‌ها در سوریه کشته یا مجروح شده‌اند . این گروه گفته‌است که غیرنظامیان ۴۳ درصد تلفات را تشکیل می‌دهند .
کشورهای دیگری که تلفات مهمات خوشه‌ای در آن‌ها گزارش شده‌بود عبارتند از : بوسنی و هرزگوین , عراق , لبنان , صربستان , سودان جنوبی و ویتنام .
مهمات خوشه‌ای از زمین به فضا پرتاب می‌شوند یا از هوا رها می‌شوند , دسته مهمات متشکل از کانتینرهای باز و پراکنده هستند که بدون تمایز بین اهداف نظامی و غیرنظامی کشته یا مجروح می‌شوند. برخی از تروریست‌ها نمی‌توانند تا آنجا که طراحی شده‌اند , منفجر شوند و آن‌ها را بالفعل سازند که پس از پایان جنگ منفجر شوند . بسیاری از قربانیان بچه‌های بی‌خبر هستند .
ائتلاف گروه مهمات در مقدمه گزارش خود گفت : " مهمات خوشه‌ای خطرات قابل‌توجهی به غیرنظامیان برای دو دلیل اصلی دارند : تاثیر آن‌ها در زمان استفاده و میراث مرگبار آن‌ها . "
انتخاب ویراستاران
نویسنده چگونه یک سفر دارویی به کلمات آورده‌است ?
مردم داستان‌سرایی می‌کنند
جایی که سه زندانی در آن در فضا می‌خوابند
ایالات‌متحده که به ننگ مهمات خوشه‌ای حساس است , صادرات اسلحه را به شدت محدود کرده‌است و به دنبال بهبود فن‌آوری برای به حداقل رساندن خسارات جانبی است . تحت یک قانون اساسی , تنها مهمات خوشه‌ای با نرخ شکست 40 / 57 درصد یا کم‌تر می‌تواند صادر شود و آن‌ها می‌توانند تنها در برابر " اهداف نظامی معین " مورد استفاده قرار گیرند نه اینکه غیرنظامیان در آنجا حضور دارند . "
در یک نشانه مهم دیگر از تاثیر اجباری پیمان , آخرین تولید کننده مهمات خوشه‌ای در ایالات‌متحده , سیستم‌های اطلاعاتی در ماه اوت گذشته اعلام کرد که توقف تولید این سلاح‌ها را متوقف کرده‌است .
تصحیح : آگوست ۲۰۰۹

نسخه قبلی این مقاله با استفاده از مهمات خوشه‌ای در جنگ داخلی آغاز شد . کاربرد آن‌ها در اوایل جنگ آغاز شد , نه سال گذشته .
منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :