این اختلاس نظامی را با افزایش سریع بودجه‌های دفاعی ، روغن‌کاری کرد . براساس تحقیقات اخیر اداره تحقیقات کنگره ، در دهه تا ۲۰۱۴ ، پس از این که تورم به حساب می‌آید ، بودجه رسمی ارتش چین به طور متوسط ۹.۵ درصد رشد داشته‌است . این بودجه در سال جاری ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و به ۱۴۵ میلیارد دلار می‌رسد . اما بسیاری از تحلیلگران خارجی می‌گویند که هزینه واقعی نظامی چین بالاتر است .
با وجود رد سنتی پکن از آنچه که آن را امپریالیسم و استیلای آمریکا می‌نامد ، برخی کارشناسان چینی بر این باورند که زمان آن رسیده‌است که نیاز به امکانات نظامی خارجی را مورد تجدید نظر قرار دهند .
شن Dingli ، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه Fudan در شانگهای ، که استدلال کرده‌است که چین باید براساس افزایش قدرت نظامی خود پایه را توسعه دهد ، در روز پنج شنبه گفت که چین تنها کاری را که آمریکا انجام داده‌است را انجام خواهد داد .
 "آقای شن " گفت : " ایالات‌متحده در سراسر جهان تجارت خود را گسترش داده‌است و ارتش خود را برای محافظت از این منافع به مدت ۱۵۰ سال به دور از کشور می‌فرستد .
 "آقای شن " که به تاسیسات برنامه‌ریزی‌شده در جیبوتی به عنوان " پایگاه " یاد می‌کند ، گفت که لازم است که " ما باید از آزادی ناوبری خودمان حفاظت کنیم ."
وی افزود : " اگر هر کسی - دزدان دریایی ، شام و شام و یا ایالات‌متحده - خواهان تعطیلی این متن باشند، ما باید قادر به بازگشایی آن باشیم ."
رئیس فرماندهی آفریقا ، ژنرال دیوید ام . رودریگز هفته گذشته در واشنگتن گفت که چین قصد دارد یک پایگاه در جیبوتی بسازد " و به توافق ۱۰ ساله با دولت این کشور رسید . وی گفت که این نصب به عنوان یک مرکز لجستیک عمل خواهد کرد و چینی‌ها را قادر خواهد ساخت تا به آن‌ها دسترسی پیدا کنند ."
ارتش ایالات‌متحده از مشارکت چین در عملیات بین‌المللی antipiracy که از حمل و نقل تجاری حیاتی در بخش فرار از جهان حمایت می‌کند ، تمجید کرد .
اما برخی متخصصان نظامی آمریکایی که نگران افزایش ظرفیت نظامی پکن هستند ، نگرانی خود را در مورد چین در مورد داشتن یک تاسیسات زمینی در جیبوتی به حدی نزدیک به کمپ Lemonnier ، پایگاه اصلی آمریکایی که ۴۰۰۰ عضو سرویس از جمله نیروهای ویژه و آموزش نظامی و انجام عملیات‌های ضد تروریستی دارند ، ابراز کرده‌اند .
وی گفت : " این تسهیلات به کشتی‌های چینی کمک خواهد کرد تا ماموریت‌های چینی مانند اسکورت و عملیات‌های بشردوستانه انجام دهند ."
چنین اظهاراتی ، امکانات نسبتا ً کمی تری نسبت به پایگاه پراکنده آمریکا در اردوگاه Lemonnier پیشنهاد می‌دهد . واشنگتن در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که ۱.۴ میلیارد دلار صرف توسعه پایگاه خواهد شد ، که عملیات‌های هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز سومالی و یمن انجام می‌شود .
فرانسه همچنین پایگاهی در جیبوتی دارد که مستعمره سابق فرانسه است . ژاپن که در عملیات antipiracy سازمان ملل نیز شرکت دارد ، هواپیماهای تجسس و صدها تن از پرسنل را در آنجا نگه می‌دارد .
Yufan هوانگ و آدام وو تحقیقات خود را انجام دادند .
محمد خراسانی ، سخنگوی طالبان پاکستان ، بدون ارائه جزئیات ، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت .
ارتش آمریکا می‌گوید که شش شبه‌نظامی را در حمله هوایی به سومالی جان سالم به در برده‌است .
به رویترز
۸ ژانویه ۲۰۱۹
NAIROBI - ارتش ایالات‌متحده در روز یک شنبه در منطقه شابل ، شش ستیزه‌جوی اسلامی را در یک حمله هوایی در سومالی به قتل رساند .
فرماندهی آفریقای military's در بیانیه‌ای در اواخر روز دوشنبه اعلام کرد : " در حال حاضر ، هیچ غیرنظامی در این حمله هوایی مجروح یا کشته نشده است. "
" این حمله هوایی برای کاهش آزادی حرکت الشباب و افزایش فشار بر شبکه تروریستی در این منطقه صورت گرفت ."
ارتش آمریکا و ارتش سومالی اخیرا ً حملات هوایی علیه مبارزان اسلام گرا را افزایش داده‌اند .
ارتش ایالات‌متحده در ماه گذشته گفته‌است که ۶۲ ستیزه‌جو را در شش حمله هوایی کشته‌است .

( نوشتن توسط کلمنت Uwiringiyimana ؛ ویرایش توسط رابرت Birsel )

منبع سایت سربازی

دوشنبه 24 دی 1397
بؤلوملر :