چرا رهبران نظامی ونزوئلا از حمایت قوی حمایت می‌کنند
ولادیمیر پوتین , وزیر دفاع , در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط نیکولا سارکوزی , رئیس‌جمهور ونزوئلا در کاخ ریاست‌جمهوری ونزوئلا در کاراکاس , ونزوئلا , روز جمعه برگزار شد , دست به دست گرفت . ( عکس از آسوشیتدپرس / آریانا افغانستان )
ادامه جدول
خبر رسمی منتشر شده توسط کریستین یانگ و مانویل ارینگاروسا
کاراکاس
در اعلامیه پشت به عقب در روز پنج شنبه , ژنرال‌های رده بالای ایستاده در مقابل سربازان رو به عقب , متعهد به پشتیبانی تزلزل‌ناپذیر خود از رئیس‌جمهور , نیکلاس سارکوزی , در یک نمایش تعجب‌آور از وفاداری بودند .
از آن زمان که اداره حکومت ونزوئلا در واقع تحت حمایت رهبر فقید ونزوئلا هوگو چاوز قرار گرفت اما بدون تجربه نظامی خود - - حمایت از نیروهای کشور را با ترویج وفاداران به آن‌ها تحکیم کرد و به آن‌ها کنترل بخش‌های کلیدی اقتصاد و انتصاب آن‌ها به مناصب وزارتی را داد .
طبق گفته کارشناسان نظامی ونزوئلا , همه این ها به این معنی است که برنج بالای ارتش مدیون فرد است و احتمالا ً از از دست رفتن یا رفتن به زندان برای خیانت به او بسیار می‌ترسد . افسران نظامی سابق و سابق گفتند که نیروهای مستقر در رده و فایل که برای قرار دادن غذا روی میز تلاش می‌کنند , ممکن است وفاداری استوار خود را به اشتراک بگذارند , اما احتمال فرار یک جناح قابل‌توجه و شناسایی آن‌ها کم است .
یک ستوان سابق ارتش گفت : " ما باید منتظر بمانیم و ببینیم در چند ساعت آینده چه اتفاقی می‌افتد . " " اگر نیروهای میانی و رده پایین مخالفت خود را در عرض دو روز آینده ابراز نکنند , می‌توانیم فرض کنیم که آن‌ها با رهبری خود ایستاده‌اند . "
نیروهای مسلح به طور سنتی بعنوان داور مناقشات سیاسی عمل می‌کنند , هر چند طبق قانون اساسی که توسط چاوز پشتیبانی می‌شود , آن‌ها " در خدمت هیچ فرد یا تعصب سیاسی نیستند . "
دقیقا ً دو سال پیش از برگزاری انتخابات, پیش از اینکه مردم به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خدمت کنند , دیکتاتور برکنار شده ارتش , مارکو پرز , , که در جریان ناآرامی‌ها با هواپیما به جمهوری دومینیکن فرار کرد . چاوز به عنوان یک فرمانده ارتش جوان یک کودتای نافرجام را در سال ۲۰۰۰ انجام داد و یک دهه بعد به طور مختصر از قدرت کناره‌گیری کرد .
با این حال , یک قانون گذار سابق که بر اپوزیسیون موثر است , استدلال کرده‌است که سه بخش عمومی برای ایجاد یک دولت جدید حیاتی هستند : مردم , جامعه بین‌المللی و ارتش .
روز جمعه , او از هواداران خواست تا متن قانون بخشودگی را به اشتراک بگذارند که اعضای نظامی را که در احیای دموکراسی کشور با هر کسی که در نیروهای مسلح می‌شناسد , ببخشد . وی همچنین از نیروهای نظامی خواست تا به کمک‌های بشر دوستانه اجازه اعزام داشته باشند و او در نقش خود به عنوان رئیس‌جمهور موقت در کشور موافقت کرده‌است .
او در پیامی به ارتش گفت : " در روزه‌ای آینده , شما با یک آزمایش مهم مواجه خواهید شد . "
اما نیروهای نظامی خواهان پشتیبانی از آن بسیار متفاوت از گذشته هستند ; چاوز و اکنون خطوط هوایی, خطوط مشخص جدایی بین نیروهای نظامی , دولت و حزب حاکم سیاسی را تار کرده‌اند . در آن محیط , احتمال زیادی وجود دارد که شکست در میان رهبری ارشد رخ دهد , هر چند نشانه‌هایی از شکاف‌ها در میان نیروهای مستقر در رده و فایل وجود دارد .
در سال‌های اخیر , صدها نفر به دنبال فرصت‌های بهتر اقتصادی فرار کرده‌اند و ده‌ها نفر به اتهام توطئه علیه دولت زندانی شده‌اند . روز دوشنبه , چند تن از افراد گارد ملی در یک قیام پیش از سحرگاه , یک انبار اسلحه گرفتند که به سرعت سرکوب شد .
منبع سایت

سه شنبه 14 اسفند 1397
بؤلوملر :