فاکس‌نیوز
به عنوان " عامل جدید نارنجی " شناخته می‌شود . "
هزاران سرباز به شدت بیمار شده‌اند یا حتی در معرض خطر سوختگی در افغانستان و عراق کشته شده‌اند , اما آن‌ها تنها کسانی نیستند که بیمار شده‌اند . کارکنان غیرنظامی و پیمانکاران خصوصی نیز از بیماری‌های مختلفی مانند سرطان , مشکلات تنفسی و اختلالات خون و مانند قربانیان نظامی رنج می‌برند .
اما کارمندان خصوصی اغلب اوقات مدیریت کهنه سربازان قدیمی را ندارند .
چه کسی مسئول ما است ? کی می‌خواد از ما مراقبت کنه ? یک پیمان‌کار خصوصی که از قندهار در حین جنگ در افغانستان کار می‌کرد , پرسید : "
عالیه , که در ارتش در دهه ۹۰ خدمت کرد , گفت که بسیاری از دامپزشکان مانند او برای کمک به افغانستان استخدام شده‌اند .

او گفت : " ما همه سربازان را از وزارت دفاع دستگیر کردیم چون ما بهترین سربازان بودیم . " آن‌ها از ما پرسیدند که آیا می‌خواهیم برویم و ما را به افغانستان حمل کنیم . "







او بر روی تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه و پایگاه نظامی که در آنجا مستقر بود , کار کرد و می‌گوید طول " دو تا سه مزرعه فوتبال " بود . او اضافه می‌کند که با انواع مختلف زباله پر شده‌است تا زمانی که به اندازه کافی برای راه رفتن و بخارات از حفره سوخته همراه با گودال فاضلاب پایه , یک محیط مضر برای کار ایجاد شود .
او گفت : " زمان‌هایی وجود داشتند که کیفیت هوا آنقدر بد بود که فقط به زانو می‌رسید و بالا می‌رفتید . " " ما در آن زمان جوک درست کردیم چون نمی‌دانستیم که چقدر جدی است . "
اما او می‌گوید که وقتی به خانه بازگشت و در طی معاینه به او گفته شد که او در بدن خود انگل‌های زیادی دارد . بیش از یک دهه پس از بازگشت او , از مشکلات متعدد سلامتی , از جمله بیماری‌هایی که در آن تومورهای نادر به بافت‌های نرم در حفره بینی و یا مغز استخوان حمله می‌کنند , رنج برده‌است . او از درمان که از va دریافت کرده‌است ممنون است , اما گفت که رسیدگی به بوروکراسی دشوار است .
مک کرای گفت که او در ابتدا نام‌نویسی را به بخش " اداره ثبت " ساختمان کهنه سربازان قدیمی که برای تحقیق ایجاد شده بود, رد کرد - - که برای تحقیق و بررسی خطرات بالقوه ناشی از سوختگی در کاواک ایجاد شد .
او گفت : " من یک دامپزشک هستم , اما من نمی‌توانم . " چون من به عنوان پیمان‌کار آنجا بودم , اجازه نداشتم که برای ثبت ثبت‌نام کنم , که ب . اس . به من . آن‌ها همه داده‌هایی که نیاز دارند را دارند . "
آن‌ها باید در حال بررسی موارد همه پیمانکاران باشند . ما در همه پایگاه‌های بزرگ بودیم . "
در طول جنگ عراق و افغانستان , روش سوزاندن در اصل به عنوان یک اقدام موقت برای خلاص شدن از زباله و زباله تولید شده در پایگاه‌ها به کار گرفته شد . همه چیز در حفره‌ها , مانند پلاستیک , باتری , وسایل , دارو , حیوانات مرده و حتی زباله‌های انسانی سوزانده می‌شد . این مواد اغلب با سوخت جت به عنوان ماده شتاب‌دهنده به آتش کشیده می‌شدند .
تقریبا ً همه اعضای فعال خدمات و بازنشستگان اسامی خود را در فهرست سوختگی ثبت کرده‌اند , اما مستند سازی گرفتاری آن‌ها پوشش خبری را تضمین نمی‌کند .
این یک ثبت شکست‌خورده است . کار نمی‌کند . این کار ممکن است سال‌ها طول بکشد تا کسی بتواند به او کمک کند . این عادلانه نیست . آن‌ها اکنون به کمک نیاز دارند . "
پنج شنبه گذشته , سربازان قدیمی , نامه‌ای به رئیس‌جمهور اوباما ارسال کردند و از طریق گروه دفاع , گودال‌های آتش را به آتش کشیدند و دولت و مردم را بر آن داشتند تا مسائل مربوط به سلامت خود را که ناشی از مواجهه با حریق بود , مورد خطاب قرار دهند.
این گروه در نامه نوشت : " ما می‌نویسیم زیرا این کهنه سربازان بیمار هستند , در حال مرگ یا از بین رفته‌اند و باید انجام شود . " " بسیاری از ما به جنگ رفتیم تا مسابقه دوی ماراتن را اجرا کنیم , اما اکنون سلامت ما به حدی فرسوده شده‌است که ما نمی‌توانیم مشاغل یکنواخت را حفظ کنیم .
ما اشتباه می‌کنیم . ما نیاز مبرمی به مراقبت‌های پزشکی نداریم . ما به تو نیاز داریم که در این کار سال آخر کار کنی . "




منبع

پنجشنبه 27 تیر 1398
بؤلوملر :