نوشته ریچارد کان
همیشه برای سربازان قدیمی جنگ ویتنام دشوار است که به دیوار سیاه براق برسند که در آن اسامی جنگ بر روی بنای یادبود جنگ ویتنام نوشته شده‌است , اما یک گروه کوچک در روز سه‌شنبه آنجا حضور داشت .
پیتر ای گفت : " من دوستان زیادی دارم , دوستان زیادی دارم, تعداد زیادی دوست دارم " . پیت
گروهبان سابق که در جنگ ویتنام در ویتنام خدمت می‌کرد , گفت : " هر بار , بازگشت دشوار است . "
دونالد هیلبرت , یک ژنرال بازنشسته ارتش از بخش بروکلین در بروکلین , می‌گوید : " همیشه بسیار عاطفی است . " "

هیلبرت و دیویس در میان گروه کوچکی از دامپزشکان بودند که در راس بنای یادبود , دیوار سیاه و شکل v در نزدیکی بنای یادبود لینکلن ایستاده بودند که اسامی بیش از ۴۰۰۰ نفری را که در عمل کشته شده‌بودند , فهرست کرده بود .





معاون وزیر دفاع , اشتون کارتر و باب مک‌دونالد , وزیر امور سربازان قدیمی , یک حلقه گل برای تجلیل از بیش از هفت میلیون سرباز قدیمی در دوره ویتنام ارائه کردند .
دیویس گفت : " من نمی‌دانم این موضوع به چه معنی است . "
پنجاه‌ساله بود . مرجع رسمی دوره جنگ ویتنام مربوط به جنگ ویتنام بود .
در همان نزدیکی , مارک فرانکلین , مورخ کمیته مشاوره جنگ ویتنام , ایستاده بود که گفت موضوع ویتنام و درگیری آمریکا به راحتی می‌تواند منجر به مناقشات شود .
او گفت : " تاریخ نویسان را در یک اتاق قرار دهید و زمانی که جنگ شروع شد و زمانی که جنگ به پایان رسید , پاسخ‌های متفاوتی دریافت خواهید کرد . "
فرانکلین گفت که رئیس‌جمهور ریچارد ام . نیکسون ۱۷ مارس را روز سربازان ویتنام اعلام کرد . این چند سال پیش بود .
این پاسخ گویی در بیانیه‌ای که توسط باراک اوباما , رئیس‌جمهور آمریکا , در سال ۲۰۱۰ صادر شد , اعلام شد . وی این دوره را " یادبود سالگرد جنگ ویتنام " نامید . سال به طول خواهد انجامید ; چرا که آخرین نیروهای مرزی سایگون را ترک کردند .
نه کارتر و نه مک‌دونالد در مراسم کوتاهی در این دیوار صحبت کردند , اما هر دو بعدا ً به گرمی و در خصوصی به چندین مرکز نظامی ویتنام , از جمله هیلبرت , که در پایه دیوار صف کشیده بودند تا pin های کهنه سرباز ویتنام را دریافت کنند , صحبت کردند .
این پین‌ها گفت : " کهنه سرباز جنگ ویتنام " با تصویر یک عقاب در جلو و پشت این بیانیه آمده‌است : " ملتی سپاسگزار از شما تشکر می‌کند و به شما احترام می‌گذارد. " "
در کنفرانس خبری بعدی پنتاگون , پیتر کوک , دبیر مطبوعاتی پنتاگون , گفت که کارتر به هر یک از سربازان ویتنام از " وفاداری او " برای خدمت و وفاداری استوار به کشورمان گفت . کوک گفت : " او به آن‌ها گفت که معتقد است آن‌ها هرگز از بازگشت به خانه استقبال نکرده اند و " او متعهد شده‌است که با حمایت از سربازان قدیمی و خانواده‌های آن‌ها به هر شیوه‌ای که می‌تواند نشان دهد . "
هیلبرت
اما همانطور که همیشه , وقتی که او در دیوار است , هیلبرت گفت که افکار او به ستوان جوانی که بسیار برجسته و برجسته بود , بازگشت .
اول , جیمز الف . گاردنر , اهل ایالت تنسی , پس از مرگ مدال افتخار برای اقدامات خود در نزدیکی خانواده من ویتنام, ویتنام , را به او اعطا کرد . روز تولدش بود .





سه شنبه 25 تیر 1398
بؤلوملر :