دیوار مرزی یا ساخت نظامی ? انتخاب‌های سختی در اطراف دولت
در این عکس که متعلق به یک جلسه مشترک کنگره در کاپیتول هیل در واشنگتن است , رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حال قدم زدن به مجلس نمایندگان است . ( عکس از آسوشیتدپرس / سوزان والش )
۲۹ فوریه
نوشته ریچارد کان
ساختن دیوار مرزی . یا یک مرکز مهندسی در وست پوینت بسازیم . یا یک آشیانه هواپیما در کارولینای شمالی . یا پروژه‌های کنترل سیل . یا مرکز نگهداری وسیله نقلیه در خانه رهبر اکثریت سنا , میچ مک کانل از ناحیه کنتاکی .
انتظار می‌رود که سخنرانی امشب رئیس‌جمهور " دونالد ترامپ " اعضای کنگره را با انتخاب‌های مشکل مواجه کند : برای ساخت دیوار مرزی , برای ساخت دیوار مرزی , یا صرف‌نظر از تعدادی پروژه از نظر سیاسی و پروژه‌های تولید شغل در بخش دفاع نظامی وزارت دفاع .
مشاور کاخ سفید , جین کانوی در روز دوشنبه در فاکس‌نیوز گفت که ترامپ این پرونده را برای ساخت یک " سد فیزیکی " انجام خواهد داد که شما نمی‌توانید در مرز به عنوان بخشی از سخنرانی او به ملت از اتاق نمایندگان به آن دست یابید .
رئیس‌جمهور مکررا ً اعلام کرده‌است که یک وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد تا به او اجازه دهد تا در بودجه عمرانی ارتش , یا یک منبع تامین مالی جداگانه از گروه مهندسین ارتش , در صورت عدم موفقیت کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت , پول فراهم کند .
ترامپ در اوایل روز سه‌شنبه پیشنهاد کرد که اگر هیچ بودجه‌ای برای بخش‌های اضافی دیوار موجود وجود نداشته باشد , ممکن است به " دیوار انسانی " نیروهای اضافی اضافی متوسل شود .
او نوشت : " تعداد زیادی از مردم از مکزیک می‌آیند تا مرز جنوبی خود را پر کنند . " ما ارتش دیگری را اعزام کرده‌ایم . در صورت لزوم یک دیوار انسانی می‌سازیم . اگر ما یک دیوار واقعی داشتیم , این یک غیر ممکن بود ! "
پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که یک نیروی کار فعال اضافی برای رساندن کل مرز به مرز , مستقر خواهد شد . افزون بر آن , حدود ۳۰۰ نیروی گارد ملی از ماه آوریل گذشته در مرز بوده‌اند .
" شان پاتریک " , " نیویورک - نیویورک " , پیش از این در مورد انحراف پول از بودجه ساخت‌وساز ارتش به منطقه شمال شهر نیویورک رفته‌است .
در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد , از او خواسته شد که یک بیانیه اضطراری ملی , ارزش بودجه‌ای معادل 4 / 1 میلیون دلار را برای پروژه‌های ساخت‌وساز در آکادمی نظامی مصر در وست پوینت مورد تهدید قرار دهد .
او گفت که این پروژه‌ها شامل یک مرکز مهندسی جدید , یک کارخانه تصفیه آب , تسهیلات اضافی پارکینگ و ارتقا به قبرستان نقطه غربی می‌شوند .
او گفت : " مهم نیست که شما از ساخت دیوار حمایت می‌کنید یا نه , ما نمی‌توانیم سرمایه را از نسل بعدی رهبران نظامی بدزدیم . " " ما برای پروژه‌هایی مانند مرکز مهندسی و دریافت آب پاک برای دانشجویان خود پول جمع کردیم , نه یک دیوار . "
در اظهارات ماه گذشته , و در اظهاراتی به خبرنگاران دفاع , آدام آدام اسمیت , d - واشنگتن , رئیس جدید کمیته خدمات مسلح مجلس و مک کنا , r - تگزاس , عضو کمیته رتبه‌بندی گفت ترامپ می‌تواند در بودجه ساخت‌وساز نظامی در طول یک وضعیت اضطراری ملی , بر روی " صندوق‌های سرمایه‌گذاری " تمرکز کند .
اسمیت و دیگران نیز گفتند که چنین حرکتی بلافاصله در دادگاه‌ها به چالش خواهد افتاد .
در میان پروژه‌های " صندوقه‌ای سرمایه‌گذاری " - - آن‌هایی که برای آن‌ها پول به کناری نهاده شده‌است اما هنوز متعهد نشده اند - برای یک آشیانه تعمیر هواپیما در ایستگاه هوایی نیروی دریایی در کارولینای شمالی , 400 میلیون دلار برای یک تاسیسات کنترل و کنترل قلعه در فورت کمپبل در کنتاکی .
علاوه بر پروژه‌های دیگر در صندوق بین‌المللی پول , " صندوق‌های قرض‌الحسنه " نیز می‌توانند برای پروژه‌های در اروپا تحت برنامه دفاعی اروپا برای دفاع از تهدیدات روسیه در مورد پروژه‌های در اروپا مورد استفاده قرار گیرند .
منبع سایت

شنبه 11 اسفند 1397
بؤلوملر :