مرگ او با اندوه در اطراف کره‌جنوبی ، با رئیس‌جمهور ماه جائه وون برای اعتبار دادن به طرفداری بی وقفه او از دادن کره‌جنوبی به " braveness برای رویارویی با حقیقت " ملاقات شده‌است .
هنگامی که لیموزین حامل Kim's همچنان به آرامی به سمت مجسمه رفت ، سوگواران ۹۴ پرچم را حمل کردند که نشان از سن Kim's داشتند و با عباراتی حاکی از تشکر کیم و درخواست غرامت و پشیمانی ژاپنی علامت‌گذاری شدند .
بسیاری از مردم در طی راهپیمایی که در تالار شهر شروع شد ، گریه کردند . راهپیمایان به رهبری یک فعال که از کامیونی فریاد می‌زدند ، شعارهایی را علیه ژاپن سر دادند ، مانند " ژاپن رسما ً عذر خواهی کرد! ژاپن غرامت رسمی را تامین می‌کند . "
لی یونگ پیونگ یانگ، یکی دیگر از بردگان سابق ، هنگامی که کنار مجسمه نشسته بود و گونه و دست‌هایش را نوازش می‌کرد گفت : " تو همیشه به دنبال او بودی و حالا مادربزرگ ( کیم ) در مکان خوبی است . همه ما آن صدا را می‌دانیم که فریاد خواهد زد ( در طول تظاهرات ) . او دیگر نمی‌تواند فریاد بزند و هرگز یک عذر رسمی دریافت نکرده است."
Yoon Meehyang ، که یک گروه فعال به نمایندگی از قربانیان کره‌جنوبی ژاپن را بر عهده دارد ، گفت که کیم " بر جنگ غلبه کرد و همچنین با کمپین او برای برجسته کردن رنج بردن women's در طول جنگ مقابله کرد .
کیم در شهر Yangsan در کره‌جنوبی به دنیا آمد و در ۱۴ سالگی از خانه بیرون کشیده شد و مجبور شد با سربازان ژاپنی در فاحشه‌خانه نظامی چین ، هنگ‌کنگ ، مالزی ، اندونزی و سنگاپور از ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ رابطه جنسی داشته باشد . او یکی از اولین قربانیانی بود که در اوایل دهه ۱۹۹۰ سخنرانی کرد و ده‌ها سال سکوت بر ضد بردگی جنسی دوران جنگ را از بین برد .
کیم در سراسر جهان درباره تجربه‌اش ، از جمله در کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ و در یک هیات شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ سفر کرد .
کیم هرگز ازدواج‌نکرده یا صاحب فرزند شده بود.
کیم Hyeon ۳۷ ساله که می‌گوید برای شرکت در مراسم تدفین Kim's دیر کرده‌است ، گفت : " ما از نسلی هستیم که جنگ را تجربه می‌کند و ما سپاسگزاریم که کیم به ما آموخته‌است که چگونه حقوق بشر در زمان جنگ آسیب‌پذیر شده‌است ."
یک تحقیق دولت ژاپن در سال ۱۹۹۳ - ۱۹۹۳ به این نتیجه رسید که بسیاری از زنان در برابر اراده خود استخدام شده‌اند و منجر به یک عذرخواهی برجسته ژاپنی شده‌اند ، اگرچه تحقیقات هیچ مدرک کتبی در اسناد رسمی پیدا نکرده است.
بسیاری از مردم کره‌جنوبی می‌گویند که عذرخواهی ژاپنی از didn't به حد کافی دور است . There's همچنین احساسی را ابراز کرد که بیانیه‌های گذشته توسط رهبران محافظه‌کار ژاپنی تضعیف شده‌اند که استدلال کرده‌اند که زنان با زور وارد فاحشه‌خانه‌ها شده‌اند.
ژاپن اصرار دارد که در یک معاهده ۱۹۶۵ که روابط دیپلماتیک بین دو کشور برقرار شد و با بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کمک اقتصادی و وام از توکیو به سئول ، که در آن زمان تحت دیکتاتوری نظامی بود ، حل و فصل شد . در سال‌های اخیر ، دادگاه‌های کره‌جنوبی که اکنون کاملا ً مستقل هستند ، حکم کرده‌اند که این معاهده نمی‌تواند حقوق اساسی افرادی را که به دنبال غرامت از ژاپن هستند را مسدود کند .
مرگ Kim's به عنوان روابط میان کره‌جنوبی و ژاپن به پایین‌ترین نقطه خود در طول سال‌ها در میان مشاجرات بر سر تاریخ دوران جنگ فرورفته است ، که همچنین شامل امتناع Japan's برای جبران این کارگران در طول حکومت مستعمراتی در شبه‌جزیره کره از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ است .
دولت Moon's در ماه نوامبر طرح‌هایی را برای منحل کردن یک بنیاد سرمایه‌گذاری برای قربانیان برده‌داری جنسی کره‌جنوبی اعلام کرد ، که اگر به طور موثر توافقنامه سال ۲۰۱۵ را بین دو کشور برای حل بن‌بست چند دهه‌ای بین دو کشور به قتل برساند .
منبع سایت

شنبه 11 اسفند 1397
بؤلوملر :