این اقدام توسط سنای تحت کنترل حزب جمهوریخواه تصویب خواهد شد زیرا جمهوری خواهان به اندازه کافی نشان داده‌اند که به دموکرات‌ها ملحق خواهند شد تا به نفع این اقدام رای دهند .
آخرین جمله لارنس : آخرین توده مک کانل است ?
۳۱ مارس , 2001
در طول هفته گذشته , انتظار می‌رفت حداقل چهار جمهوری خواهان مجلس سنا به حمایت از قطعنامه , از جمله " رند پل از ایالت کارولینای شمالی " , " تام " از آلاسکا و سوزان کالینز از ایالت مین رای دهند . رهبر سنا , میچ مک کانل , r - ky این تدبیر قبول کرد .
با این حال , ترامپ انتظار دارد که قطعنامه را وتو کرده و از حمایت کافی در کنگره برای لغو آن وتو برخوردار نباشد .
" سناتورهای جمهوری‌خواه فردا در مورد وضعیت اضطراری ملی رای می‌دهند . او در توئیتر نوشت : " امنیت مرزی بسیار ساده است و هیچ جرمی نباید در نظر گرفته شود . " ما یک وضعیت اضطراری ملی در مرز داریم و مردم کشور ما آن را خوب می‌شناسند . "
در همین حال , لی قانون خود را روز سه‌شنبه معرفی کرد , که قانون شرایط اضطراری ملی را اصلاح می‌کند تا قدرت رئیس‌جمهور را محدود کند - اما تنها به شرایط آینده , نه به بیانیه فعلی , اعمال خواهد شد .
این لایحه پس از چند روز رسما ً اعلام وضعیت اضطراری آینده را پایان خواهد داد مگر اینکه کنگره به تمدید وضعیت اضطراری رای دهد .
لی گفت : " اگر ما نمی‌خواهیم رئیس‌جمهور ما مانند یک پادشاه عمل کند , ما باید قدرت‌های قانونی را که به او اجازه انجام چنین کاری را می‌دهد , بازپس بگیریم . "
توصیه‌شده
سیاست
ترامپ در داخل وتوی خود با gop مبارزه می‌کند , ترامپ ممکن است " هدیه‌ای " پیدا کند .
نظر
" وضعیت اضطراری ملی " ترامپ نشانه جدایی بیمار آمریکا از قدرت است .
سخنگوی نانسی پلوسی روز چهارشنبه گفت , با این حال , مجلس کنترل دموکراتیک به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و جمهوری خواهان راهی برای لغو اعلامیه رئیس‌جمهور از یک وضعیت اضطراری ملی برای ایجاد دیوار خود نخواهد داد .
" سناتورهای جمهوری‌خواه قانون جدیدی را مطرح می‌کنند تا به رئیس‌جمهور اجازه دهند تا قانون اساسی را فقط یک‌بار به منظور پوشش دادن خود نقض کند . دموکرات کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت : " مجلس این قانون را قبول نخواهد کرد تا رئیس‌جمهور را رد کند . "
ترامپ می‌خواهد از اظهارنامه اضطراری استفاده کند تا به او اجازه دهد که به کنگره پایان دهد و میلیاردها دلار را در بودجه‌های فدرال موجود به دست آورد تا آن‌ها بتوانند برای ساخت یک دیوار یا مانعی در مرز مشترک با مکزیک پرداخت کنند .
چاک شومر , رهبر اقلیت سنا , روز چهارشنبه به جمهوری خواهان سنا و قانونگذاری آن‌ها اعتراض کرد .
شومر در اظهاراتی در صحن مجلس سنا گفت : " برخی سناتورها در جستجوی برگ انجیر هستند . " " آن‌ها به این ایده رسیده‌اند که اظهارنامه اضطراری را برای لحظات آینده تغییر خواهد داد . این رد نخواهد شد . "
مک کونل در روز سه‌شنبه گفت که جمهوری خواهان در حال بررسی راه‌هایی برای اصلاح قانون اضطراری ملی هستند , اما تنها پس از رای دادن به قطعنامه فعلی .
وی گفت : " ناراحتی زیادی با قانون وجود دارد , نه اینکه رئیس‌جمهور اختیار این کار را ندارد . " " آیا این اعطای اختیار به هر رئیس‌جمهور است , نه تنها این یکی , رئیس‌جمهور - آیا در زمان تصویب آن بسیار گسترده بوده‌است ? "
علاوه بر پیشنهاد لی , ران رون جانسون , آر . تی . رئیس کمیته امنیت ملی مجلس سنا , این ایده را مبنی بر تصویب قانون اساسی مبنی بر مخالفت با هر رئیس‌جمهور در مورد مسائلی که شخصا ً آن‌ها را به عنوان شرایط اضطراری ملی قلمداد می‌کنند , اعلام کرده‌است .
منبع سایت

شنبه 25 اسفند 1397
بؤلوملر :