ریچاردسون هفته گذشته با گزارشگران در توکیو گفت که عملیات از طریق تنگه تایوان نباید به عنوان انگیزه‌ای برای چین یا تایوان تعبیر شود .
او گفت : " ما تنگه تایوان را به عنوان یک آب بین‌المللی دیگر می‌بینیم , به همین دلیل است که ما از تنگه گذر می‌کنیم . " ما فقط حقوق عبور از آن آب‌ها را طبق قانون بین‌المللی اعمال می‌کنیم . "
" قدرت نظامی چین " - - گزارش آژانس اطلاعات دفاعی که هفته گذشته منتشر شد - گفت که تمایل پکن به هم‌کاری با تایوان به عنوان محرک اصلی نوسازی نظامی چین بوده‌است . "
در حالی که حمل و نقل پنجشنبه از ماه ژوئیه سال چهارم بود , از زمانی که نیروی دریایی یک ناو هواپیمابر را از تنگه تایوان ارسال کرد می‌گذرد . ریچاردسون گفت فرستادن یک ناو در آینده از این سوال نیست .
او گفت : " من هیچ محدودیتی برای هر نوع کشتی که بتواند از آن آب‌ها عبور کند نمی‌بینم . " " من نمی‌گویم که هیچ ممنوعیتی برای آن وجود ندارد . "
کارشناسان , تصاویر یک برنامه موشک‌های بالستیک سعودی را پیشنهاد می‌کنند
در این تصویر , تصویری ماهواره‌ای , یک پایگاه موشک‌های بالستیک ضد هوایی عربستان‌سعودی و تاسیسات آزمایشی در خارج از عربستان‌سعودی , عربستان‌سعودی دیده می‌شود . ( عکس از آزمایشگاه‌های سیاره از طریق ap )
ادامه جدول
اخبار مربوط به آسوشیتد پرس
دبی , امارات‌متحده‌عربی - - به نظر می‌رسد که پایگاه نظامی عمیقی در داخل عربستان در حال آزمایش و احتمالا ً ساخت موشک‌های بالستیک , کارشناسان و تصاویر ماهواره‌ای است .
بیشتر افزایش خطرات برای هر برنامه , نظرات ولیعهد قدرتمند عربستان‌سعودی , محمد بن سلمان است که سال گذشته گفت که اگر ایران بخواهد سلاح‌های هسته‌ای را توسعه دهد تردید نخواهد کرد . موشک‌های بالستیک می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند تا هزاران کیلومتر دورتر را هدف قرار دهند .
مقامات ریاض و سفارت سعودی در واشنگتن به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند .
پس از این که این برنامه می‌تواند روابط را با اتحادیه اروپا تقویت کند , شریک امنیت دیرینه بریتانیا , در زمانی که روابط در حال حاضر با کشتن یک ستون نویس از واشنگتن‌پست و جنگ به رهبری سعودی در یمن مورد آزمایش قرار می‌گیرد .
جفری لوییس متخصص موشکی در موسسه مطالعات بین‌المللی در مونتری کالیفرنیا گفت که سرمایه‌گذاری سنگین در موشک‌ها اغلب با علاقه به سلاح‌های هسته‌ای مرتبط است . لوییس که تصاویر ماهواره‌ای را مطالعه کرده‌است , گفت : " من کمی نگران هستم که در اینجا جاه‌طلبی‌های سعودی‌ها را دست‌کم بگیریم . "
این تصاویر که برای اولین بار در واشنگتن‌پست گزارش شد, بر یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر النباتیه , که در چند کیلومتری غرب ریاض پایتخت عربستان قرار دارد , تمرکز دارد . هفته‌نامه دفاعی جین ابتدا پایگاه این پایگاه را شناسایی کرد و پیشنهاد کرد که دو سکوی پرتاب آن برای هدف قرار دادن اسرائیل و ایران با موشک‌های بالستیک که پادشاهی که قبلا ً از چین خریداری شده‌بود , هدف قرار گیرد .
تصاویر ماهواره‌ای ماه نوامبر نشان می‌دهند که چیزی که به نظر می‌رسد سازه‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا موشک‌های بالستیک سوختی بسازند . یک توده آزمایشی موشک - موتور را می‌توان در یک گوشه از پایگاه مشاهده کرد - - نوع که موشک بر روی آن قرار گرفته و آزمایش شده‌است . کارشناسان می‌گویند که این آزمایش کلید کشورها برای تولید موشک‌های فعال است .
مایکل جکسون , عضو ارشد دفاع موشکی در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در واشنگتن , عکس‌های ماهواره‌ای را بررسی کرد و گفت که به نظر می‌رسد برنامه موشک‌های بالستیک خود را نشان می‌دهند .
این سوال باقی می‌ماند که عربستان‌سعودی دانش فنی را به دست آورد . لوییس گفت که موضع عربستان شبیه طرحی است که توسط چین مورد استفاده قرار می‌گیرد .
منبع سایت

دوشنبه 19 فروردین 1398
بؤلوملر :