ستاره‌ها و نوارها : By Nikki
واشنگتن - - یک دادگاه فدرال روز سه‌شنبه حکم داد که سربازان کهنه‌کار ویتنام که در طول جنگ به کشتی‌های غیر ساحلی خدمت کرده بودند ، واجد شرایط برای درمان بیماری‌هایی هستند که مربوط به عامل علف‌کش chemical شیمیایی است . این تصمیمی است که پتانسیل گسترش کمک به هزاران سرباز قدیمی را دارد .
دادگاه استیناف حوزه فدرال ۹ بر ۲ به نفع آلفرد Procopio ، آر . ۷۳ ساله که در طی جنگ ویتنام بر روی عرشه کشتی "یو اس اس " خدمت می‌کرد . Procopio یکی از ده‌ها هزار سرباز نیروی دریایی آبی است که بر روی ناوه‌ای هواپیمابر ، destroyers و دیگر کشتی‌ها خدمت کرده و به عنوان افرادی که در زمینه راه‌های زمینی و داخلی سرو کار دارند ، فاقد صلاحیت محسوب می‌شوند .
این تصمیم یک دهه پس از آن صورت می‌گیرد که اداره امور سربازان بازنشسته ادعاهای ناتوانی Procopio's برای ابتلا به سرطان پروستات و پروستات را تکذیب کرد . حکم دادگاه استیناف یک تصمیم قبلی از دادگاه استیناف برای ادعاهای کهنه سربازان را لغو کرد ، که این انکار را تایید کرد چرا که Procopio couldn't در معرض قرار گرفتن مستقیم عامل نارنجی قرار دارد .

این تصمیم در روز سه‌شنبه صادر شد و گفت : " آقای Procopio محق است که به نوعی ارتباط سرویس برای سرطان پروستات و بیماری دیابت خود فکر کند .




قاضی کیمبرلی A . مور ، که از طرف اکثریت نوشته بود ، اضافه کرد : " ما هیچ شایستگی در استدلالات government's برای مخالف پیدا نمی‌کنیم ."
این موضوع تفسیر قانون کنونی بود که امکان دسترسی آسان‌تر به مزایای معلولیت را برای سربازان قدیمی که " در جمهوری ویتنام خدمت کرده " و از یکی از فهرستی از بیماری‌هایی که به عامل نارنجی مرتبط هستند ، فراهم می‌کند . این علف‌کش به منظور ایجاد سرطان‌های تنفسی ، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های قلبی و نیز شرایط دیگر پیدا شده‌است .
دادگاه مشخص کرد که دریاها باید در تعریف " جمهوری ویتنام " گنجانده شوند - - نقطه‌ای که دولت مورد مناقشه است .
برای Procopio و دیگر سربازان نیروی دریایی آبی ، این تصمیم می‌تواند منجر به هزاران دلار از مزایای معلولیت هر ماه شود . جان ولز ، یکی از وکلای این پرونده ، برآورد کرد که در حال حاضر ۵۰، ۰۰۰ تا ۷۰، ۰۰۰ سرباز قدیمی می‌توانند واجد شرایط مزایای باشند . سربازان قدیمی که تحت‌تاثیر این حکم قرار گرفته‌اند باید هنوز از طریق ارزیابی VA برای اطمینان از اینکه آن‌ها تمام معیارهای واجد شرایط را برآورده می‌کنند ، عمل کنند .
ولز گفت : " ما اکنون در حال راه رفتن بر روی هوا هستیم . ما احساس می‌کنیم که دادگاه به استدلالات ما گوش می‌دهد ، خلاصه‌ای را خوانده و به نتیجه خوبی رسیده‌است ."
دولت می‌تواند به دنبال بررسی پرونده دادگاه عالی ایالات‌متحده باشد . Curt Cashour ، دبیر مطبوعاتی VA ، گفت که این اداره در حال بازبینی این تصمیم است و " پاسخ مناسب را تعیین خواهد کرد ."
در حالی که در حال پی‌گیری پرونده Procopio's ، ولز و طرفداران دیگر به رهبری تلاش‌های انجام‌شده در کاپیتول هیل در سال‌های اخیر برای گسترش مزایا به کهنه سربازان نیروی دریایی آبی پرداختند .
کنگره در اواخر سال گذشته در طی روزه‌ای پایانی نشست نتوانست قانون را تصویب کند . این لایحه پس از اینکه رابرت و چند منشی سابق VA علیه آن مطرح شدند ، در مجلس سنا متوقف شد . به گزارش Wilkie هزینه‌های بالا و شواهد علمی ناکافی که کهنه سربازان نیروی دریایی آبی را به عامل نارنجی مرتبط می‌سازد .
ولز گفت : " ما هشت سال است که با کنگره سر و کار داریم و قادر به دستیابی به آن نیستیم . این رویکرد چند وجهی بود ."
این قانون در اوایل این ماه در اولین روزه‌ای کنگره ۱۱۶th معرفی شد . او گفت که ولز هنوز نیاز به کنگره دارد تا لایحه را تصویب کند، به منظور صلاحیت قدیمی سربازان که باید به صراحت در قانون نوشته شود و برای تفسیر از دادگاه‌های آینده باقی نماند .






منبع

جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :