تصمیم‌گیری برای مراقبت از علائم ptsd می‌تواند مشکل باشد . اگر احساس ناراحتی می‌کنید تنها نیستید . برای افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مانند ptsd برای اجتناب از صحبت در مورد آن , غیرمعمول نیست . اما کمک به علائم شما بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید . درمان‌های ptsd می‌توانند کارساز باشند.
چرا به دنبال مراقبت از ptsd مهم است ?
نیازی به رنج با ptsd نیست . درمان‌های خوبی وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . لازم نیست به ptsd اجازه دهید از زندگی لذت ببرید , به روابط خود صدمه بزنید یا مشکلاتی در کار یا مدرسه ایجاد کنید . از سربازان قدیمی یاد بگیرید که در مورد زندگی با ptsd صحبت می‌کنند .
" بهتر شدن " به معنای چیزهای مختلف برای افراد مختلف است, اما افرادی که درمان می‌شوند کیفیت زندگی خود را بهبود می‌بخشند . در بسیاری از موارد , درمان ptsd می‌تواند از شر علائم شما خلاص شود . برای برخی علایم ممکن است بعد از درمان ادامه پیدا کند, اما شما مهارت‌های بیشتری برای مقابله با آن‌ها دارید .
درمان نیز می‌تواند به شما کمک کند :

ایجاد حس ضربه





مهارت‌های درک بهتر افکار و احساسات منفی را یاد بگیرید
برقراری ارتباط مجدد با افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید
اهدافی را برای فعالیت‌هایی مانند کار یا مدرسه تنظیم کنید که بتوانید
موانع مراقبت از ptsd کدامند ?
موانع مختلفی وجود دارند , یا چیزهایی که ممکن است شما را از جستجوی کمک برای ptsd بازدارند . بخشی از ptsd از تفکر در مورد ضربه اجتناب می‌کند . بنابراین , منطقی است که افراد مبتلا به ptsd از دریافت درمان اجتناب کنند . اما دلایل دیگری هم وجود دارند که ممکن است به دنبال آن نباشند . تحقیقات برخی مثال‌ها را نشان می‌دهد :
باور کنید که بهتر است
مشکلات مربوط به مراقبت مانند یافتن مشاور , حمل و نقل و یا هزینه
دانستن اینکه درمان‌های ptsd موثر است
فکر می‌کنید که خدمات برای افراد دیگر است نه شما
ننگ
ننگ ptsd چیست ?
ننگ وقتی است که شما احساس می‌کنید دیگران به خاطر کیفیت یا ویژگی شخصی قضاوت می‌کنند . ممکن است به خاطر چیزهای منفی که مردم درباره شما می‌گویند , احساس ننگ بکنید و یا به این دلیل که با شما متفاوت رفتار می‌کنند . مثالی از انگ مرتبط با ptsd یک باور است که افراد مبتلا به ptsd خطرناک یا ناپایدار هستند .
برخی نمونه‌های ننگ عبارتند از:
برچسب‌های منفی یا کلیشه‌ای که فرض می‌کنند همه افراد با ptsd همسان هستند
تبعیض در کار , مدرسه یا پیدا کردن خانه به خاطر علائم
انکار شانس برای موفقیت به خاطر بیماری ptsd
به دلیل نگرانی‌ها در مورد داغ ننگ , ممکن است سعی کنید مشکل را پنهان کنید و یا قبول نکنید که به مراقبت نیاز دارید . ممکن است احساس کنید که به خاطر علائمی که دارید مستحق آن هستید . اما ptsd چیزی نیست که از آن شرمنده باشد . بهترین کاری که می‌توانید برای خود انجام دهید , کنترل و کمک گرفتن است .
موانع خاص در زمینه نظامی
زمانی که در ارتش هستید , چیزهای دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به دنبال کمک باشند . اعضای نظامی ممکن است نگران باشند که صحبت در مورد ptsd با پزشکان , سایر سربازان یا افسران فرمانده به حرفه آن‌ها آسیب خواهد رساند . ممکن است فکر کنید اگر افراد واحد شما یاد بگیرند که دچار ptsd شده‌اید , شما را ضعیف خواهند دید و یا به شما اعتماد نخواهند کرد که از آن‌ها محافظت کنید . یا ممکن است احساس کنید که ثبت رکورد برای دیگران باز خواهد شد .
بترسید از اینکه درمان به دنبال درمان به شما آسیب برساند باعث می‌شود که شما به زمانی برسید که به آن نیاز دارید . بسیاری از افراد تا بازگشت از استقرار کمک نمی‌کنند , یا وقتی خانواده آن‌ها به آن‌ها می‌گوید مشکلی وجود دارد . اما لازم نیست صبر کنی .
ممکن است فکر کنید که اجتناب از ptsd برای حفظ شغل مهم است . اما اگر علائم ptsd شما در مسیر انجام وظایف شماست , بهتر است قبل از اینکه به شغل نظامی خود آسیب برسانید با آن‌ها مقابله کنید . کمک به اختلال استرس پس از سانحه , حل مساله است .
چطور می‌توانم بر موانع مراقبت از ptsd غلبه کنم ?
همیشه دلایلی برای کمک به دنبال کمک , به ویژه با ptsd وجود دارد . یافتن یک درمانگر سخت است , گرفتن زمان از کار سخت است و یافتن پول برای درمان دشوار است . مواجهه با مشکلات شما می‌تواند ترسناک باشد . اگر نمی‌دانید انتظار چه چیزی را دارید سخت‌تر است .





جمعه 14 تیر 1398
بؤلوملر :