مصاحبه مطبوعاتی با دیو کالینز
هارتفورد , کن . گروه‌های کهنه سربازان روز سه‌شنبه در تلاش برای به دست آوردن مزایای معلولیت برای هوانوردان که می‌گویند آن‌ها در معرض تشعشع قرار دارند , در حالی که به یک تصادف مرگبار شامل بمب‌های هیدروژنی در اسپانیا پاسخ می‌دهند , شکایت کردند .

طرح دعوی در دادگاه فدرال در کانکتیکات , می‌گوید بسیاری از پرسنل نیروی هوایی که به این حادثه واکنش نشان داده‌اند, قادر به دریافت مزایای ناتوانی برای بیماری‌های مربوط به تشعشع نیستند , چرا که وزارت دفاع پنج دهه از انتشار نتایج تست پزشکی و اطلاعات دیگر امتناع کرده‌است .



یک سخنگوی وزارت دفاع گفت که او نمی‌تواند در مورد دعوی قضایی اظهار نظر کند .
این طرح دعوی توسط دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه ییل به نمایندگی از سربازان قدیمی ویتنام , فصل کنتیکت گروه و آنتونی زینی , یک هوانورد کهنه‌کار اهل ایالت ماساچوست , مطرح شد .
گروه‌های سربازان قدیمی به دنبال حکم دادگاه هستند که وزارت دفاع را وادار می‌کند تا سوابق مربوط به حادثه , شامل نتایج نمونه‌گیری ادرار از هوانوردان و داده‌های تست محیطی را منتشر کند . براساس این دادخواست , این دپارتمان در واکنش به درخواست‌ها برای سوابق شکست‌خورده است .
در طی یک عملیات سوخت‌گیری مجدد در نزدیکی روستای جنوب اسپانیا که منجر به کشته شدن هفت نفر از خدمه پرواز شد , یک بمب‌گذار انتحاری و یک هواپیمای سوخت‌گیری به یکدیگر برخورد کردند . هیچ تلفاتی در زمین نبود .
برخورد هوا منجر به آزاد شدن چهار بمب هیدروژنی شد . هیچ کدام از بمب‌ها منفجر نشده اند , اما بمب پلوتونیوم پر شده از پلوتونیوم در دو دور منفجر شد و باعث پراکندگی چند کیلوگرم پلوتونیوم بسیار رادیواکتیو در سراسر منطقه شد .
براساس دادخواست , نیروی هوایی هوانوردان به منطقه سقوط اعزام شدند تا سلاح‌های خود را احیا کنند و روزانه یا چند ماه در معرض سطوح خطرناک تشعشع قرار گیرند . این دادخواست می‌گوید که بسیاری از هوانوردان بعدا ً اشکال مختلفی از سرطان , اختلالات خونی , اختلالات قلبی و ریه و دیگر بیماری‌ها را توسعه دادند , اما مزایای ناتوانی وزارت امور ایثارگران را انکار کردند .
هنگامی که برای رفتن به شهر زنیط راه افتاد . این دادخواست می‌گوید پس از آن او پسوریازیس , اگزما , آلوپسی , برونشیت , فشار خون بالا و بیماری‌های ایسکمیک قلب را ایجاد کرد و شروع به تجربه سردردهای شدید و میگرن کرد .
پتی گرو , رئیس شورای ایالتی سربازان قدیمی آمریکا در این ایالت , می‌گوید : " کهنه سربازان قدیمی دهه‌ها صبر کرده‌اند تا حتی اطلاعات اساسی درباره خطرات پزشکی که در تماس طولانی‌مدت با گرد و غبار رادیواکتیو هستند , داشته باشند . " " آن‌ها دیگر نمی‌توانند منتظر بمانند . پنتاگون به آن‌ها پاسخ می‌دهد . "
این دادخواست همچنین می‌گوید نیروی هوایی نتوانست از هوانوردان در برابر تشعشعات محافظت کند و به آن‌ها در مورد خطر هشدار دهد . با اینکه وزارت دفاع نمونه‌های ادرار را از هوانوردان جمع‌آوری کرده بود اما هرگز نتایج را با اکثر آن‌ها به اشتراک نگذاشته بود.
وزارت دفاع همچنین ثابت کرده‌است که با وجود تعداد زیادی نمونه ادرار که میزان مواجهه با مواد خطرناک را نشان می‌دهند , مواجهه با اشعه یو .
این مقاله توسط دیو کالینز از آسوشیتد پرس نوشته شده‌است و از نظر قانونی دارای مجوز شبکه ناشر است .
موضوعات مرتبط
وزارت دفاع - سوابق نظامی ارتش , سلاح‌های هسته‌ای, کهنه سرباز قدیمی معلولیت قانونی نظامی
۲ . همه حقوق محفوظ است . این مطالب ممکن است انتشار , پخش , بازنویسی یا توزیع مجدد نباشند .



جمعه 28 تیر 1398
بؤلوملر :