هشدار استرن به ارتش ونزوئلا :
u. S . وزیر امور خارجه ، مایک Pompeo ، در ۹ ژانویه ۲۰۱۹ و در حمایت از تصمیم ذاتی ، سربازان مستقر در بغداد ، عراق را خطاب می‌کند . ( عکس از ارتش آمریکا / سارا Zaler )
۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
Military.com | نوشته ریچارد Sisk
وزیر امور خارجه ، مایک Pompeo ، روز پنج شنبه به نیروهای نظامی و امنیتی هشدار داد که از هرگونه اقدام علیه رئیس‌جمهور موقت اعلام‌شده و دیپلمات‌های ایالات‌متحده اجتناب کنند یا واکنش آمریکا را به خطر بیاندازند.
Pompeo در نشست سازمان کشورهای آمریکا در واشنگتن دی سی گفت : " ما از همه نیروهای امنیتی ونزوئلا می‌خواهیم تا امنیت فیزیکی و امنیت او را تضمین کنند . "
Pompeo پیش از این تهدید رئیس‌جمهور نیکلاس Maduro's را در روز چهارشنبه برای اخراج دیپلمات‌های ایالات‌متحده در عرض ۷۲ ساعت رد کرده بود . ونزوئلا پس از اینکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات‌متحده این کشور ۳۵ ساله را به عنوان رئیس‌جمهور موقت منصوب کرده‌است ، روابط خود با آمریکا را قطع کرد .
Pompeo خاطر نشان ساخت که چندین نفر کشته و بیش از صد نفر در تظاهرات گسترده در کاراکاس و سراسر کشور روز چهارشنبه در حمایت از Guaido ثبت شدند .
رصدخانه non ونزوئلا در درگیری اجتماعی گفت که حداقل ۱۲ معترض در روز چهارشنبه کشته شدند که همه آن‌ها با شلیک گلوله کشته شدند .
Pompeo گفت : " بنابراین من هشدار خود را در مورد هر تصمیمی با باقی عناصر رژیم Maduro برای سرکوب انتقال صلح‌آمیز دموکراتیک تکرار می‌کنم ."
هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی ارتش ونزوئلا برای قطع رابطه با Maduro وجود نداشت . ولادیمیر Padrino لوپز ، وزیر دفاع ، وفاداری نیروهای مسلح به Maduro را اعلام کرد و متهم کرد که Guaido در تلاش برای برپایی یک کودتا بوده‌است .
Padrino و چند تن از ژنرال‌ها در یک کنفرانس خبری به Maduro پیوستند تا حمایت خود را نشان دهند . Padrino گفت که ونزوئلا " دولت موازی غیر رسمی " به رهبری Guaido ، رئیس مجلس ملی را بر نمی‌گرداند .
او گفت : " جنگ بین Venezuelans که مشکلات ما را حل خواهند کرد ، نیست .
Maduro همچنین در روز پنج شنبه از روسیه و چین حمایت کرد ، که سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در ونزویلا انجام داد، در حرکتی که احتمالاً می‌توانست یک تلاش بزرگ برای نفوذ در منطقه با آمریکا ایجاد کند .
سخنگوی کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه ، روز پنجشنبه به Maduro تلفن کرده و " از مقامات قانونی ونزوئلا حمایت کرده‌است ."
پس از اعلامیه Guaido's در روز چهارشنبه اعلام کرد که به عنوان رئیس‌جمهور موقت خدمت خواهد کرد ، ترامپ اعلام کرد که آمریکا او را به عنوان یک رهبر منصوب کرده‌است .
او گفت : " مردم ونزویلا شجاعانه با Maduro و رژیم او صحبت کردند و خواستار آزادی و حاکمیت قانون شدند."
در سال ۲۰۱۷ ، ترامپ هشدار داد که " گزینه نظامی " برای عزل Maduro در ونزویلا ثروتمند ، زمانی که the کشور آمریکای‌لاتین است ، امکان پذیر است ، اما اکنون یک نابودی اقتصادی است. وزارت امور خارجه تخمین زده‌است که حدود سه میلیون ونزوئلایی که مشتاق غذا و کمک‌های پزشکی هستند ، به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند .
ترامپ در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت : "در نشست روز چهارشنبه کاخ سفید ، " ما هیچ چیز غیر از همه گزینه‌های روی میز را بررسی نکردیم . " همه گزینه‌ها ، همیشه ، همه گزینه‌ها روی میز هستند ."
ناو جنگی یو اس اس آمریکا به کشتی تهاجمی یو اس اس در ژاپن حمله کرد : گزارش
کشتی تهاجمی آمریکایی یو اس اس آمریکا قادر به میزبانی تعدادی از هواپیماهای مورد استفاده یک واحد اعزامی نیروی دریایی است . ( عکس از نیروی دریایی ایالات‌متحده )
۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
ستاره‌ها و نوارها توسط جیمز Bolinger
نیروی داوطلب سپاه هوایی IWAKUNI ، ژاپن - - طبق گزارشی که اخیرا ً توسط موسسه نیروی دریایی ایالات‌متحده منتشر شده‌است ، جدیدترین کشتی جنگی amphibious - Navy's در پایگاه نیروی دریایی Sasebo در ژاپن به عنوان شاخص نیروی کار ۷۶ در پایگاه دریایی Sasebo ژاپن جایگزین خواهد شد .
براساس گزارش نیویورک‌تایمز ، یو اس اس آمریکا در ماه مه وارد Sasebo خواهد شد .
منبع سایت

پنجشنبه 23 اسفند 1397
بؤلوملر :