حامد کرزای ، رئیس‌جمهور سابق پاکستان ، در این نشست شرکت داشت و از مذاکرات قدردانی کرد و گفت که شرکت کنندگان در آرزوی صلح و ثبات و مخالفت با مداخله خارجی بودند .
کرزی گفت : " ما از نتیجه این نشست خوشحال هستیم ."
رئیس هیات طالبان ، شیر محمد عباس استانیکزی ، در سخنان خود پس از نشست مسکو گفت که مذاکرات در مورد عقب‌نشینی آمریکا ادامه داشته‌است .
استانیکزی گفت : " ما در حال مذاکره با طرف آمریکایی هستیم و ما می‌کوشیم تا هر چه زودتر نیروهای آمریکایی بیرون بروند .
تلاش‌ها برای یافتن یک پایان مذاکره شده با طولانی‌ترین جنگ از زمان انتصاب زلمای خلیل زاد به عنوان فرستاده صلح Washington's ، شتاب گرفته‌است . او چندین جلسه با طالبان برگزار کرده‌است .
بنا بر گفته مقامات بلندپایه طالبان و طالبان ، گفتگوها عمدتا ً بر عقب‌نشینی سربازان آمریکایی و تضمین‌هایی از سوی طالبان متمرکز است که افغانستان بار دیگر به عنوان پناه‌گاه امن تروریست‌ها برای حمله به کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد .
رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ، در سخنرانی وضعیت کشور خود در روز سه‌شنبه گفت که ایالات‌متحده مذاکرات سازنده‌ای با تعدادی از گروه‌های افغان از جمله طالبان انجام داده‌است .
او گفت : " همانطور که ما در این مذاکرات پیشرفت می‌کنیم ، قادر خواهیم بود حضور سربازان خود را کاهش داده و بر ضد تروریسم تمرکز کنیم ."
ایالات‌متحده کمک‌های نظامی به کامرون نسبت به نگرانی‌های حقوق بشر را کاهش داد.
در این یکشنبه هفتم اکتبر سال ۲۰۱۸ ، عکس بایگانی ، پل بیا ، رئیس‌جمهور وقت ، پل بیا ، از حزب جنبش دموکراتیک کامرون کامرون ، در انتخابات ریاست‌جمهوری در Yaounde ، کامرون رای خود را به صندوق می‌اندازد . ( عکس از آسوشیتدپرس / یکشنبه Alamba )
۷ فوریه ۲۰۱۹
آسوشیتد پرس
ژوهانسبورگ - ایالات‌متحده روز چهارشنبه گفت که در حال کاهش کمک‌های نظامی به کامرون نسبت به نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر پس از افزایش اتهامات سو استفاده نیروهای امنیتی ، گامی مهم در مقابل متحد محکم در آفریقای مرکزی است که با جنگ بین دولت و جدایی طلبان Anglophone درگیر است .
تصمیم ایالات‌متحده پس از انتشار ویدیوهای اینترنتی در سال گذشته به صورت آنلاین منتشر شد که نشان از تیراندازی نیروهای امنیتی کامرون و کشتن شهروندان ، از جمله زنان با کودکان کوچک بسته به پشت آن‌ها است. این ویدیوها توسط سازمان عفو بین‌الملل و خروجی‌های رسانه‌های جهانی مستند شده‌اند .
Tibor Nagy ، دیپلمات ارشد آمریکا در آفریقا ، در ماه دسامبر گفت که می‌ترسید که بحران جدایی طلبانه " بسیار " بدتر شود و نسبت به " واکنش وحشیانه " به افراط‌گرایی هشدار داد و گفت که می‌تواند منجر به افراط‌گرایی شود. کامرون همچنین با تهدید مرگباری از مبارزان با گروه افراطی بوکو حرام در همسایگی نیجریه مواجه است .
سازمان ملل متحد گفته‌است که some نفر در مناطق جنوب غربی و شمال غربی از درگیری بین نیروهای امنیتی و جدایی طلبان انگلیسی‌زبان که به دنبال استقلال از کشور عمدتا ً فرانسوی‌زبان هستند ، فرار کرده‌اند .
هیچ اظهار نظری فوری از سوی دولت Cameroon's در مورد اقدام آمریکا وجود ندارد .
پنتاگون و وزارت امور خارجه می‌گویند که کاهش حمایت ایالات‌متحده شامل خودروهای زرهی ، قایق‌ها ، نگهداری هواپیما و قطعات ، آموزش بالگرد و دعوت به یک برنامه هم‌کاری است .
وزارت امور خارجه گفت : " ما این تدابیر را به آسانی در نظر نمی‌گیریم ، اما اگر شرایط در حال تحول به آن نیاز داشته باشیم ، از کاهش کمک‌های بیشتر شانه خالی نکنیم ." این گزارش افزود : " ما بر این نکته تاکید داریم که نشان دادن شفافیت بیشتر در بررسی ادعاهای معتبر نقض فاحش نیروهای امنیتی حقوق بشر ، به ویژه در مناطق شمال غربی ، جنوب غربی ، و دوردست شمال وجود دارد ."
یکی از سخنگویان پنتاگون ، Candice Tresch ، سخنگوی نیروی دریایی ، مبلغ هیچ دلاری را به مقدار کمکی که در حال کاهش است ، اعلام نکرد .
منبع سایت

شنبه 10 فروردین 1398
بؤلوملر :